2024: Recent submissions

  • NEAGU, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    În acest articol va fi prezentată modelarea unor probleme de probabilitate în Maple, pentru care au fost determinate probabilitățile teoretice, dar și frecvențele absolute, utilizând comenzi directe sau proceduri Maple. ...
  • MĂCIUCĂ, Mirela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Cea mai veche știință a fost astronomia. Dezvoltarea cunoștințelor astronomice a fost condiționată mai întâi de toate de necesitatea de a cunoaște termenii schimbării anotimpurilor pentru o organizare corectă a prelucrării ...
  • MARCHITAN, Gabriela-Daniela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Operațiile numerice în baza 60 erau comode pentru preoții caldei în timpul calculelor matematice realizate în urma observărilor astronomice asupra mișcării vizibile a Soarelui, Lunii, planetelor și a altor corpuri cerești. ...
  • MAFTEA, Serghei; MAFTEA, Alexandra (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Articolul țintește prezentarea unui aspect interdisciplinar al matematicii și biologiei în învățământul secundar. Astfel, conceptul de mulțime servește ca un instrument educativ pentru a promova învățarea interdisciplinară, ...
  • GRĂCHILĂ, Cristina-Cătălina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Rapoartele și proporțiile sunt noțiuni matematice aplicate frecvent în rezolvarea problemelor din viața de zi cu zi, facilitând calculul unor cantități atunci când există o relație directă între ele. În acest articol, vom ...
  • GHIMP, Valentina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Educația STEM/STEAM își propune să promoveze și utilizeze metode de predare-învățare bazate pe investigare și analiză directă, pentru a implica elevii în mod direct în rezolvarea problemelor cu legende selectate din cotidian, ...
  • GHERMAN, Gabriela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Scrierea cuneiformă se învăța în școli. Școlile erau centre care răspândeau cunoștințele acumulate de generații. De obicei, ele funcționau pe lângă temple, numite „casa tăblițelor”.
  • GAVRILĂ, Simona (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Metodologia STEAM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Arte și Matematică) reprezintă un cadru educațional interdisciplinar care integrează învățarea acestor domenii pentru a dezvolta abilități complexe în rândul elevilor. În ...
  • FEȚANU, Elisa Ioana (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    În articolul de mai jos este prezentat conceptul de grad de interdisciplinaritate a problemelor de matematică în procesul de dezvoltare abilităților de cercetare la elevi la studierea matematicii din ciclul gimnazial.
  • DIACONU, Mihaela Ionica (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    A rezolva o problemă non standard – înseamnă a evidenția legăturile și relațiile atestate între anumite noțiuni, „ascunse” în condițiile problemei, și de a le expune în raționamente, restabilind astfel structura logică a ...
  • COZMA, Dumitru (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    În lucrare se definesc și se studiază funcțiile definite parametric. Se descriu etapele de cercetare a unei funcții definite parametric și metodologia construcției graficului ei.
  • COJOCARU, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Biblioteca ce conținea zeci de mii de „cărți” – tăblițe de lut din toate domeniile cunoscute în timpurile acelea. Tăblițele erau împărțite pe ramuri de specialitate, în funcție de conținut. La fiecare stelaj se afla o ...
  • COJOCARU, John (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    A rezolva o problemă non standard – înseamnă a evidenția legăturile și relațiile atestate între anumite noțiuni, „ascunse” în condițiile problemei, și de a le expune în raționamente, restabilind astfel structura logică a ...
  • COJOCARU, Ana (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    A rezolva o problemă non standard – înseamnă a evidenția legăturile și relațiile atestate între anumite noțiuni, „ascunse” în condițiile problemei, și de a le expune în raționamente, restabilind astfel structura logică a ...
  • BORDAN, Valeriu; HAJDEU, Mihaela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Rezolvarea problemelor economice este un proces care necesită o abordare matematică amplă, gândire analitică profundă, dar și o atenție la detaliile problemei și capacitatea de a lucra cu diferite date. În articol sunt ...
  • AFANAS, Dorin; BRIGALDA, Arina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    The modern world cannot do without new technologies and innovations. The transition to the use of high technologies and the technology corresponding to them is the most important link in the scientific and technological ...
  • TERENTI, Mihail (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Touch input has changed how we interact with digital content presented on various displays. The interaction has become more intuitive, allowing users to manipulate content more directly and naturally, significantly increasing ...
  • DUNAI, Larisa; SEGUI VERDÚ, Isabel (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Acest articol prezintă un studiu de 3 ani privind învățarea bazată pe proiecte în cadrul STEAM. Abordarea a integrat cunoștințele dobândite în cadrul cursului și cercetării, demonstrând capacitatea de învățare și motivație ...
  • DAVIDENKO, Andrey (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    The article is devoted to the problem of introducing STEM approaches into the educational process in natural sciences. The problem is not fresh and has managed to accumulate false ideas that hinder it. It is for this reason ...
  • CALMUȚCHI, Laurențiu (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    În acest articol sunt selectate direcțiile principale ale activității științifice și rezultatelor obținute de către Profesorul universitar Andrei Hariton

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account