REPOZITORIU UPSC

Browsing 2024 by Title

Browsing 2024 by Title

Sort by: Order: Results:

  • MIHĂLACHE, Lilia; JOSU, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    În articolul respectiv au fost propuse unele idei care vizează elaborarea și implementarea unui proiect STEAM în sistemul învățământului general. Realizarea proiectului întitulat „Localitatea natală” presupune interdisci ...
  • GAVRILĂ, Simona (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Metodologia STEAM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Arte și Matematică) reprezintă un cadru educațional interdisciplinar care integrează învățarea acestor domenii pentru a dezvolta abilități complexe în rândul elevilor. În ...
  • SEMENDEAEV, Angela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Activitățile educaționale din cadrul programelor STEAM au devenit esențiale pentru formarea elevilor în secolul XXI. Articolul abordează importanța activităților STEAM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Arte și Matematică) ...
  • POPA, Mihail (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Articolul respectiv își propune scopul să prezinte utilizarea reușită a graficelor pentru rezolvarea diferitor tipuri de probleme fizice.
  • GRĂCHILĂ, Cristina-Cătălina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Rapoartele și proporțiile sunt noțiuni matematice aplicate frecvent în rezolvarea problemelor din viața de zi cu zi, facilitând calculul unor cantități atunci când există o relație directă între ele. În acest articol, vom ...
  • VLAS, Norinela; OSTAPOVICI, Elena (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Lucrarea este dedicată cercetărilor privind starea actuală a diferitor tipuri de sol, formele și rezervele de azot din solurile Moldovei, gradul de asigurare a plantelor cu substanțe organice și azot mineral și beneficiile ...
  • POSTOLACHI, Igor; POSTOLACHI, Valentina; BALMUȘ, Nicolae (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    În lucrare sunt prezentate unele aspecte ale corelării curriculare fizică-informatică pentru învățământul preuniversitar. Analiza curriculă permite corelarea unităților de conținut de la disciplina fizica cu cele de la ...
  • POSTOLACHI, Igor (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    În lucrare sunt prezentate păreri despre astrofizicianul Nicolae DONICI, expuse în cadrul simpozionul științific „Nicolae Donici și astronomia pe meleaguri moldovene”, un duplex științific, pe 11 septembrie 2024, organizat ...
  • MĂCIUCĂ, Mirela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Cea mai veche știință a fost astronomia. Dezvoltarea cunoștințelor astronomice a fost condiționată mai întâi de toate de necesitatea de a cunoaște termenii schimbării anotimpurilor pentru o organizare corectă a prelucrării ...
  • TERENTI, Mihail (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Touch input has changed how we interact with digital content presented on various displays. The interaction has become more intuitive, allowing users to manipulate content more directly and naturally, significantly increasing ...
  • EFROS, Victoria; CHIRIAC, Tatiana (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    În contextul educației contemporane, digitalizarea resurselor educaționale devine esențială pentru adaptarea procesului de învățare la nevoile diverse ale elevilor. Acest articol explorează utilizarea auxiliarului digital ...
  • VIOREANU, Marius-Marin (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Mesopotamienii au acceptat un calendar destul de modest și apreciabil pentru acel timp, bazat în parte pe observațiile permanente asupra fazelor Lunii. Luna – zeul Sin – era urmărită cu mare atenție, fiind notate și stelele ...
  • GUȚULEAC, Leonid; ȘERBAN, Ana (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    În lucrare sunt descrise rezultatele obținute la rezolvarea problemelor despre echilibrul sistemelor de sarcini electrice. S-a abordat o interacțiune dintre electrostatică și mecanică. S-a folosit principiul superpoziției. ...
  • CHIRIAC, Eugenia; GRIGORCEA, Sofia; NEDBALIUC, Boris; ALUCHI, Nicolai; ȚIGANAȘ, Odetta (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    În prezent, unitățile de învățământ general și universitar sunt din ce în ce mai solicitate să acționeze ca modele pentru educația ecologică care stă la baza dezvoltării durabile. Întreaga abordare a educației de mediu și ...
  • MOROZ, Ivan (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Turismul poate contribui semnificativ la relansarea socio-economică și consolidarea relațiilor economice și culturale dintre ambele maluri ale râului Nistru. Prin realizarea acțiunilor comune de către reprezentanții ...
  • AFANAS, Dorin; DADU, Gheorghe; TIMERCAN, Tudor; BODEANCIUC, Vadim (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    În prezentul articol vom prezenta cum poate fi creat primul program la calculator a unui circuit electric interactiv prin intermediul instrumentului Arduino. Există un număr imens de proiecte Arduino [1, 2, 3, 4, 5, 6]. ...
  • DAVIDENKO, Pavel (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Articolul discută problemele implicării studenților în lucrări productive pe proiecte, ale căror rezultate sunt noi dispozitive tehnice sau tehnologii. De fapt, aceasta este implementarea practică a abordărilor STEM în ...
  • AXENTI, Ilie; CERBU, Olga (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Criptografia vizuală (VC) este o metodologie criptografică care permite criptarea informațiilor vizuale, de exemplu, text, imagini etc., astfel încât decriptarea să poată fie efectuată de cadrul vizual uman, fără asistența ...
  • CALMUȚCHI, Laurențiu (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    În acest articol sunt selectate direcțiile principale ale activității științifice și rezultatelor obținute de către Profesorul universitar Andrei Hariton
  • BORDAN, Valeriu; HAJDEU, Mihaela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
    Rezolvarea problemelor economice este un proces care necesită o abordare matematică amplă, gândire analitică profundă, dar și o atenție la detaliile problemei și capacitatea de a lucra cu diferite date. În articol sunt ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account