Abstract:
Prezenta lucrare este utilă şi destinată tuturor celor care activează cu copii cu reținere în dezvoltarea psihică – psihologilor, învățătorilor, profesorilor, asistenților sociali, părinților copiilor marcați de RDP, lectorilor, studenților care studiază disontogenia netardivă de la instituțiile de învățământ din republică, şi în mod special studenților de la facultatea de Psihologie şi Psihopedagogie specială, Universitatea Pedagogică de Stat “I.Creangă”, cărora le predau cursul respectiv. În lucrare găsiți informații despre aspectul clinic psihofiziologic, socio-pedagogic al disontogeniei reținere în dezvoltarea psihică, caracteristica clinicopsihocomportamentală a copiilor cu diverse forme de reținere în dezvoltarea psihică pură sau suprapusă de alte patologii; referințe privind orele practice şi de laborator la cursul de RDP, inclusiv descrierea metodelor psihologice de cercetare recomandate şi utilizate de către studenți în timpul orelor de laborator pentru evidențierea particularităților psihocomportamentale; un model de recuperare a psihomotricităţii copiilor cu RDP şi o listă impunătoare de referințe bibliografice.