REPOZITORIU UPSC

Analiza principiului vecinătate prin prisma teoriei locurilor centrale - după Walter Christaller și August Losch

Show simple item record

dc.contributor.author MAXIM, Vasile
dc.contributor.author TURCOV, Elena
dc.contributor.author BUGA, Oleg
dc.date.accessioned 2025-02-27T10:51:46Z
dc.date.available 2025-02-27T10:51:46Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation MAXIM, Vasile; TURCOV, Elena și BUGA, Oleg. Analiza principiului vecinătate prin prisma teoriei locurilor centrale - după Walter Christaller și August Losch. În: Materialele conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională "Mediul şi dezvoltarea durabilă", Ediţia a 6-a, 17-18 mai 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 148-156. ISBN 978-9975-46-982-1. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-982-1
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7207
dc.description This paper tries to highlight some postulates stated by the authors of the Theory of Central Places, analyzed through the prism of the application of the geographic principle of neighborhood, related to the impact of network infrastructure and means of transport on the social - economic and natural environment. A special place belongs to the distribution of higher and lower category transport networks, which correspond to certain central urban or rural settlements. The closer we get to an urban center, the higher the quality of the transport networks. And vice versa, the farther we go, the lower the quality level. Such a phenomenon is also observed in the context of the influence of transport on the urban environment. en_US
dc.description.abstract Prezenta lucrare încearcă să scoată în evidență unele postulate enunțate de autorii Teoriei Locurilor Centrale, analizate prin prisma aplicației principiului geografic de vecinătate, raportat la impactul infrastructurii rețelelor și a mijloacelor de transport asupra mediului social – economic și natural. Un loc aparte revine repartizării rețelelor de transport de categorie superioară și inferioară, care corespunde anumitor așezări centrale urbane sau rurale. Cu cât ne apropiem de un centru urban, cu atât sporește calitatea rețelelor de transport. Și invers, cu cât ne îndepărtăm, cu atât nivelul calității scade. Asemenea fenomen se observă și în contextul influenței transportului asupra mediului înconjurător urban. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Teoria Locurilor Centrale en_US
dc.subject Principiul geografic de vecinătate en_US
dc.subject Infrastructura rețelelor en_US
dc.subject Theory of Central Places en_US
dc.subject Geographic principle of neighborhood en_US
dc.subject Network infrastructure en_US
dc.title Analiza principiului vecinătate prin prisma teoriei locurilor centrale - după Walter Christaller și August Losch en_US
dc.title.alternative Analysis of the neighborhood principle through the prism of the theory of central places - according to Walter Christaller and August Losch en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    Ediţia a 6-a, 17-18 mai 2024

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account