REPOZITORIU UPSC

Rolul neuroștiinței în înțelegerea inteligenței emoționale la familiile afectate de migrație

Show simple item record

dc.contributor.author BUTURE, Beatrice Mihaela
dc.date.accessioned 2025-02-25T12:43:43Z
dc.date.available 2025-02-25T12:43:43Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation BUTURE, Beatrice Mihaela. Rolul neuroștiinței în înțelegerea inteligenței emoționale la familiile afectate de migrație. În: Valorificarea neuroştiinţelor în dezvoltarea personală: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, organizate în cadrul subprogramului instituțional de cercetare "Modele de valorificare a neuroștiințelor în dezvoltarea personală", Cod: 040111, 7-8 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 224-234. ISBN 978-9975-46-997-5. – ISBN 978-9975-46-998-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-997-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-998-2
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7198
dc.description Migrația forței de muncă afectează familiile și comunitățile din țările de origine, generând schimbări semnificative în dinamica relațiilor și în starea emoțională a celor rămași acasă. Acest articol explorează interacțiunea dintre neuroștiințe și inteligența emoțională la adulții care au rămas în țară pentru a avea grijă de minori, analizând, în cadrul unei cercetări, modul în care stresul afectează inteligența emoțională (inteligența intrapersonală și interpersonală, înțelegerea emoțiilor proprii, reglarea emoțiilor proprii, înțelegerea emoțiilor celorlalți si reglarea emoțiilor celorlalți). De asemenea, sunt discutate strategiile posibile pentru ameliorarea efectelor negative și pentru sprijinirea dezvoltării inteligenței emoționale în acest grup populațional. en_US
dc.description.abstract Labor migration affects families and communities in the countries of origin, generating significant changes in relationship dynamics and in the emotional state of those left behind. This article explores the interaction between neuroscience and emotional intelligence in adults who have remained in the country to care for minors, analyzing, within a research framework, how stress affects emotional intelligence (intrapersonal and interpersonal intelligence, understanding of one's own emotions, regulation of one's own emotions, understanding of others' emotions, and regulation of others' emotions). Possible strategies for mitigating negative effects and supporting the development of emotional intelligence in this population group are also discussed. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Neuroscience en_US
dc.subject Stress en_US
dc.subject Emotional intelligence en_US
dc.subject Migration en_US
dc.subject Adults en_US
dc.subject Neuroștiință en_US
dc.subject Stres en_US
dc.subject Inteligență emoțională en_US
dc.subject Migrație en_US
dc.subject Adulți en_US
dc.title Rolul neuroștiinței în înțelegerea inteligenței emoționale la familiile afectate de migrație en_US
dc.title.alternative The role of neuroscience in understanding emotional intelligence in families affected by migration en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account