Abstract:
Labor migration affects families and communities in the countries of origin, generating significant changes in relationship dynamics and in the emotional state of those left behind. This article explores the interaction between neuroscience and emotional intelligence in adults who have remained in the country to care for minors, analyzing, within a research framework, how stress affects emotional intelligence (intrapersonal and interpersonal intelligence, understanding of one's own emotions, regulation of one's own emotions, understanding of others' emotions, and regulation of others' emotions). Possible strategies for mitigating negative effects and supporting the development of emotional intelligence in this population group are also discussed.
Description:
Migrația forței de muncă afectează familiile și comunitățile din țările de origine, generând schimbări semnificative în dinamica relațiilor și în starea emoțională a celor rămași acasă. Acest articol explorează interacțiunea dintre neuroștiințe și inteligența emoțională la adulții care au rămas în țară pentru a avea grijă de minori, analizând, în cadrul unei cercetări, modul în care stresul afectează inteligența emoțională (inteligența intrapersonală și interpersonală, înțelegerea emoțiilor proprii, reglarea emoțiilor proprii, înțelegerea emoțiilor celorlalți si reglarea emoțiilor celorlalți). De asemenea, sunt discutate strategiile posibile pentru ameliorarea efectelor negative și pentru sprijinirea dezvoltării inteligenței emoționale în acest grup populațional.