REPOZITORIU UPSC

The influence of the constructivist approach on the development of creativity and language learning in online environment

Show simple item record

dc.contributor.author GOROBEȚ, Evelina
dc.date.accessioned 2025-02-25T12:30:58Z
dc.date.available 2025-02-25T12:30:58Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation GOROBEȚ, Evelina. The influence of the constructivist approach on the development of creativity and language learning in online environment. În: Valorificarea neuroştiinţelor în dezvoltarea personală: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, organizate în cadrul subprogramului instituțional de cercetare "Modele de valorificare a neuroștiințelor în dezvoltarea personală", Cod: 040111, 7-8 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 205-216. ISBN 978-9975-46-997-5. – ISBN 978-9975-46-998-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-997-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-998-2
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7196
dc.description Acest articol analizează influența abordării constructiviste asupra dezvoltării creativității și învățării limbilor străine în mediile online, cu un accent special pe predarea limbii engleze ca limbă străină (TEFL). Fundamentată pe teoriile unor savanți de renume, precum Piaget, Vygotsky și Bruner, abordarea constructivistă pune accent pe construirea activă a cunoștințelor, interacțiunea socială și învățarea colaborativă. Tranziția de la metodele tradiționale, centrate pe individ, către modele de învățare social-constructiviste evidențiază importanța activităților colaborative și a sarcinilor inspirate din viața reală în stimularea gândirii critice, a creativității și a abilității de rezolvare a problemelor. Articolul examinează modul în care platformele de învățare online, precum Moodle, Blackboard și instrumentele de videoconferință, creează oportunități pentru elevi de a participa în medii dinamice și interactive ce reflectă contexte reale. Aceste platforme nu doar facilitează colaborarea, ci susțin și autonomia învățăcelului, oferind studenților capacitatea de a-și gestiona propriile procese de învățare. Integrarea principiilor constructiviste în mediile de învățare digitale contribuie la îmbogățirea procesului de achiziție a limbajului, îmbunătățirea abilităților sociale și susținerea dezvoltării autoreglementării și a gândirii critice la învățăcei. Lucrarea concluzionează subliniind potențialul mediilor online constructiviste de a transforma procesul de învățare a limbilor străine într-un demers mai personalizat, creativ și angajant din punct de vedere social. en_US
dc.description.abstract This article explores the influence of the constructivist approach on the development of creativity and language learning in online environments, particularly in the context of Teaching English as a Foreign Language (TEFL). Rooted in the theories of prominent scholars such as Piaget, Vygotsky, and Bruner, constructivism emphasizes active knowledge construction, social interaction, and collaborative learning. The shift from traditional, individual-focused approaches to social constructivist learning models highlights the significance of collaborative activities and real-world tasks in fostering critical thinking, problem-solving, and creativity. The article discusses how online learning platforms like Moodle, Blackboard, and video conferencing tools offer opportunities for learners to engage in dynamic, interactive environments that mirror real-life contexts. These platforms not only facilitate collaborative learning but also encourage learner autonomy by empowering students to take control of their educational experiences. The integration of these constructivist principles within digital learning spaces enriches language acquisition, enhances social skills, and supports the development of self-regulation and critical thinking in language learners. The paper concludes by asserting the potential of constructivist online environments to transform language learning into a more personalized, creative, and socially engaging process. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Constructivism en_US
dc.subject TEFL en_US
dc.subject Online learning en_US
dc.subject Language acquisition en_US
dc.subject Digital platforms en_US
dc.subject Educational technology en_US
dc.subject Constructivism en_US
dc.subject Învățare online en_US
dc.subject Platforme digitale en_US
dc.subject Tehnologie educațională en_US
dc.title The influence of the constructivist approach on the development of creativity and language learning in online environment en_US
dc.title.alternative Influența abordării constructiviste asupra dezvoltării creativității și învățării limbilor străine în mediul online en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account