dc.contributor.author |
GHEORGHIŢĂ, Gina |
|
dc.contributor.author |
CIOBANU, Adriana |
|
dc.date.accessioned |
2025-02-25T08:33:08Z |
|
dc.date.available |
2025-02-25T08:33:08Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
GHEORGHIŢĂ, Gina şi CIOBANU, Adriana . Terapia limbajului la copiii cu TSA prin învăţarea verbal-motorie. În: Valorificarea neuroştiinţelor în dezvoltarea personală: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, organizate în cadrul subprogramului instituțional de cercetare "Modele de valorificare a neuroștiințelor în dezvoltarea personală", Cod: 040111, 7-8 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 156-160. ISBN 978-9975-46-997-5. – ISBN 978-9975-46-998-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-997-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-998-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7191 |
|
dc.description |
Acest articol îşi propune să definească importanţa utilizării terapiei VML în dezvoltarea limbajului copiilor cu autism. Logopedia la copiii cu TSA se concentrează pe dezvoltarea comunicării verbale, iar acolo unde limbajul a ajuns la o anumită etapă de evoluţie, acesta este considerat baza pe care se construieşte comunicarea, şi este abordat pas cu pas, de la simplu la complex. Tehnica terapeutică de învătare verbal motorie îşi măreşte eficienţa atunci când este însotită de diverse mijloace: articularea prin imitarea corectă a unui model,miscări orale eficiente, respiraţie corespunzătoare, urmărirea miscărilor aparatului fonoarticulator în timpul pronunţiei pentru emiterea de sunete şi silabe în maniera solicitată folosind terapia de intonatie melodică, utilizarea extensivă a gesturilor pot ajuta la producerea de sunete. |
en_US |
dc.description.abstract |
This article aims to define the importance of using VML therapy in the language development of children with autism. Speech therapy in children with TSA is focuses on the development of verbal communication and, where the language has reached a certain level of evolution, its reconstruction is considered based on the principle of adopting small steps or "from simple to complex". A large number of repetitions in various situations are required to form the verbal automatisms of new acquisitions. Therapeutic techniques in Verbal Motor Learning increase their efficiency when they are accompanied by various means: articulation by imitating a correct model; following the movements of the phonoarticulatory apparatus during pronunciation; emitting sounds and syllables in a sought-after manner, using melodic intonation therapy; extensive use of gestures that help make sounds (Vashdi, 2014). |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Autism disorder |
en_US |
dc.subject |
Verbal Motor Language |
en_US |
dc.subject |
Verbal automatism |
en_US |
dc.subject |
Autism |
en_US |
dc.subject |
Învatare verbal motorize |
en_US |
dc.subject |
Automatisme verbale |
en_US |
dc.title |
Terapia limbajului la copiii cu TSA prin învăţarea verbal-motorie |
en_US |
dc.title.alternative |
Language therapy in children with ASD through verbal motor learning |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |