REPOZITORIU UPSC

Impactul neuroștiințelor asupra inteligenței emoționale

Show simple item record

dc.contributor.author ZONENSTAIN, Iulian
dc.date.accessioned 2025-02-25T07:17:36Z
dc.date.available 2025-02-25T07:17:36Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation ZONENSTAIN, Iulian. Impactul neuroștiințelor asupra inteligenței emoționale. În: Valorificarea neuroştiinţelor în dezvoltarea personală: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, organizate în cadrul subprogramului instituțional de cercetare "Modele de valorificare a neuroștiințelor în dezvoltarea personală", Cod: 040111, 7-8 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 114-123. ISBN 978-9975-46-997-5. – ISBN 978-9975-46-998-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-997-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-998-2
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7186
dc.description Acest articol analizează impactul neuroștiințelor asupra inteligenței emoționale (IE), explorând mecanismele neuronale care sprijină abilitățile emoționale și sociale și evidențiind rolul structurilor cerebrale, precum amigdala și cortexul prefrontal, în reglarea emoțiilor și a abilităților sociale. Neurotransmițători ca dopamina și oxitocina sprijină empatia și întărirea relațiilor. Studiul subliniază utilizarea tehnicilor de mindfulness și neurofeedback în educație și formare profesională pentru a îmbunătăți adaptabilitatea emoțională. Limitările includ dificultatea măsurării impactului direct în contexte variate, dar aplicațiile practice ale neuroștiințelor în dezvoltarea IE deschid noi perspective pentru educația bazată pe reglare emoțională și programele de leadership. en_US
dc.description.abstract This article examines the impact of neuroscience on emotional intelligence (EI), exploring the neural mechanisms that support emotional and social skills and highlighting the role of brain structures, such as the amygdala and prefrontal cortex, in regulating emotions and social skills. Neurotransmitters such as dopamine and oxytocin support empathy and strengthening relationships. The study highlights the use of mindfulness and neurofeedback techniques in education and professional training to improve emotional adaptability. Limitations include the difficulty of measuring direct impact in varied contexts, but practical applications of neuroscience in the development of EI open new perspectives for emotion regulation-based education and leadership programs. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Emotional intelligence en_US
dc.subject Neuroscience en_US
dc.subject Neurotransmitters en_US
dc.subject Mindfulness en_US
dc.subject Neurofeedback en_US
dc.subject Emotional regulation en_US
dc.subject Leadership en_US
dc.subject Inteligența emoțională en_US
dc.subject Neuroștiințe en_US
dc.subject Neurotransmițători en_US
dc.subject Reglare emoțională en_US
dc.title Impactul neuroștiințelor asupra inteligenței emoționale en_US
dc.title.alternative The impact of neuroscience on emotional intelligence en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account