dc.contributor.author |
ZONENSTAIN, Iulian |
|
dc.date.accessioned |
2025-02-25T07:17:36Z |
|
dc.date.available |
2025-02-25T07:17:36Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
ZONENSTAIN, Iulian. Impactul neuroștiințelor asupra inteligenței emoționale. În: Valorificarea neuroştiinţelor în dezvoltarea personală: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, organizate în cadrul subprogramului instituțional de cercetare "Modele de valorificare a neuroștiințelor în dezvoltarea personală", Cod: 040111, 7-8 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 114-123. ISBN 978-9975-46-997-5. – ISBN 978-9975-46-998-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-997-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-998-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7186 |
|
dc.description |
Acest articol analizează impactul neuroștiințelor asupra inteligenței emoționale (IE), explorând mecanismele neuronale care sprijină abilitățile emoționale și sociale și evidențiind rolul structurilor cerebrale, precum amigdala și cortexul prefrontal, în reglarea emoțiilor și a abilităților sociale. Neurotransmițători ca dopamina și oxitocina sprijină empatia și întărirea relațiilor. Studiul subliniază utilizarea tehnicilor de mindfulness și neurofeedback în educație și formare profesională pentru a îmbunătăți adaptabilitatea emoțională. Limitările includ dificultatea măsurării impactului direct în contexte variate, dar aplicațiile practice ale neuroștiințelor în dezvoltarea IE deschid noi perspective pentru educația bazată pe reglare emoțională și programele de leadership. |
en_US |
dc.description.abstract |
This article examines the impact of neuroscience on emotional intelligence (EI), exploring the neural mechanisms that support emotional and social skills and highlighting the role of brain structures, such as the amygdala and prefrontal cortex, in regulating emotions and social skills. Neurotransmitters such as dopamine and oxytocin support empathy and strengthening relationships. The study highlights the use of mindfulness and neurofeedback techniques in education and professional training to improve emotional adaptability. Limitations include the difficulty of measuring direct impact in varied contexts, but practical applications of neuroscience in the development of EI open new perspectives for emotion regulation-based education and leadership programs. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Emotional intelligence |
en_US |
dc.subject |
Neuroscience |
en_US |
dc.subject |
Neurotransmitters |
en_US |
dc.subject |
Mindfulness |
en_US |
dc.subject |
Neurofeedback |
en_US |
dc.subject |
Emotional regulation |
en_US |
dc.subject |
Leadership |
en_US |
dc.subject |
Inteligența emoțională |
en_US |
dc.subject |
Neuroștiințe |
en_US |
dc.subject |
Neurotransmițători |
en_US |
dc.subject |
Reglare emoțională |
en_US |
dc.title |
Impactul neuroștiințelor asupra inteligenței emoționale |
en_US |
dc.title.alternative |
The impact of neuroscience on emotional intelligence |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |