REPOZITORIU UPSC

Ресурси платформ на основі штучного інтелекту в удосконаленні освіти українського студентства в умовах військового стану

Show simple item record

dc.contributor.author КІЧУК, Надія
dc.date.accessioned 2025-02-24T14:09:38Z
dc.date.available 2025-02-24T14:09:38Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation КІЧУК, Надія. Ресурси платформ на основі штучного інтелекту в удосконаленні освіти українського студентства в умовах військового стану. În: Valorificarea neuroştiinţelor în dezvoltarea personală: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, organizate în cadrul subprogramului instituțional de cercetare "Modele de valorificare a neuroștiințelor în dezvoltarea personală", Cod: 040111, 7-8 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 8-14. ISBN 978-9975-46-997-5. – ISBN 978-9975-46-998-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-997-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-998-2
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7178
dc.description În planul susținerii discuțiilor care au loc în prezent în comunitatea oamenilor de știință atât autohtoni, cât și străini, articolul ridică problema utilizării în scop didactic a platformelor construite pe baza inteligenței artificiale. Pe baza rezultatelor obținute în cercetare, se fundamentează opinia autorului, care se construiește pe poziția-cheie a pedagogiei clasice privind importanța crucială a personalității profesorului în procesul de formare a personalității elevului. Se generalizează că resursele platformelor bazate pe inteligență artificială ar trebui înțelese doar ca unul dintre instrumentele posibile, dar fundamental importante, care influențează efectiv formarea culturii informaționale a studentului de la pedagogie și contribuie activ la dinamica pozitivă a procesului de umanizare și democratizare a societății prin creșterea capacității ei de autoreglare și autoeficiență. en_US
dc.description.abstract In order to support the scientific discussion that is currently taking place in the community of both domestic and foreign scholars, the article raises the issue of pedagogically motivated use of platforms built on the basis of artificial intelligence. Based on the results of the analytical work carried out, the author's position is substantiated, which is based on the key provision of classical pedagogy regarding the crucial importance of the teacher's personality in the full formation of the student's personality. It is generalised that the resources of platforms based on artificial intelligence should be understood as only one of the possible, but fundamentally important tools that effectively influence the formation of the information culture of the personality of a higher pedagogical education applicant, actively contribute to the positive dynamics of the process of humanisation and democratisation of society by increasing its ability to self-regulation and self-efficacy. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Student la studii superioare en_US
dc.subject Gândire critică en_US
dc.subject Autoeficiență en_US
dc.subject Inteligenţă artificială en_US
dc.subject Platforme construite pe baza inteligenței artificiale en_US
dc.subject Higher education student en_US
dc.subject Critical thinking en_US
dc.subject Self-efficacy en_US
dc.subject Artificial intelligence en_US
dc.subject Platforms built on artificial intelligence en_US
dc.title Ресурси платформ на основі штучного інтелекту в удосконаленні освіти українського студентства в умовах військового стану en_US
dc.title.alternative Resources of platforms based on artificial intelligence in improving the education of ukrainian students under martial law en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account