REPOZITORIU UPSC

Impactul folclorului pentru copii asupra formării elementelor culturii artistic-estetice în clasele primare

Show simple item record

dc.contributor.author CIOBANU, Claudia Veronica
dc.date.accessioned 2025-02-15T04:54:27Z
dc.date.available 2025-02-15T04:54:27Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation CIOBANU, Claudia Veronica. Impactul folclorului pentru copii asupra formării elementelor culturii artistic-estetice în clasele primare. În: Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, Ediția a 4-a, 10-11 noiembrie 2023. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 163-167. ISBN 9975-46-990-6. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-990-6
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7170
dc.description Textul prezintă o dezbatere despre folclorul copiilor care continuă să modeleze percepția artistic-estetică a copiilor. Lucrarea abordează modul în care încadrăm întrebări despre estetica folclorului copiilor de astăzi. Dezbaterea se bazează pe problema complexității și rolul acestuia, care este în mod inerent complex, iar complexitatea nu trebuie să eludeze copilul. Adăugăm implicațiile morale, intelectuale și educaționale ale creării poeziilor/ versurilor. Trecerea în revistă a creațiilor specifice folclorului pentru copii este realizată pornind de la elementele artistic-estetice specifice fiecăreia. Legătura cu muzica este un element important ce nu trebuie omis atunci când vorbim de cultura artistic-estetică. Identificarea teoretică și experimentală a specificului cunoașterii artistic-estetice este o premisă importantă, de bază, în vederea integrării metodologiilor educației artistice-estetice din perspectiva fortificării demersurilor pedagogice pe principiul formării elementelor culturii artistic-estetice. en_US
dc.description.abstract The article is a debate about children's folklore that continues to shape children's artistic aesthetic perception. The paper addresses how we frame questions about the aesthetics of today's children's folklore. The debate is based on the issue of complexity and its role, which is inherently complex and the complexity must not elude the child. We add the moral, intellectual and educational implications of creating poems / lyrics. The review of the specific creations of children's folklore is made starting from the artistic-esthetic elements specific to each one. The connection with music is an important element that should not be omitted when talking about artistic-aesthetic culture. Theoretical and experimental identification of the specifics of artistic-aesthetic knowledge is an important, basic premise, in order to integrate the methodologies of artistic-aesthetic education from the perspective of strengthening pedagogical approaches on the principle of forming elements of artistic-aesthetic culture. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.relation.ispartofseries Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale "Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane", Ediția a 4-a, 10-11 noiembrie 2023.;
dc.subject Folclorul copiilor en_US
dc.subject Cunoașterea artistic-estetică en_US
dc.subject Joc en_US
dc.subject Children’s folklore en_US
dc.subject Artistic-aesthetic knowledge en_US
dc.subject Game en_US
dc.title Impactul folclorului pentru copii asupra formării elementelor culturii artistic-estetice în clasele primare en_US
dc.title.alternative The impact of children's folklore on the formation of elements of artistic-aesthetic culture in primary school en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2023
    Ediția a 4-a, 10-11 noiembrie 2023, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account