REPOZITORIU UPSC

Empathetic communication - guarantor of performance

Show simple item record

dc.contributor.author CÎRDEI, Patricia Antonela
dc.date.accessioned 2025-01-28T10:42:09Z
dc.date.available 2025-01-28T10:42:09Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation CÎRDEI, Patricia Antonela. Empathetic communication - guarantor of performance. În: Învăţare activă pentru dezvoltare durabilă: Conferinţă ştiinţifică internaţională, 15 noiembrie 2024 = Active learning for sustainable development: International Scientific Conference, November 15, 2024: Conference proceedings. Chişinău: CEP UPSC, 2024, pp. 296-302. ISBN 978-9975-46-989-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-989-0
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7083
dc.description Această lucrare analizează rolul esențial al comunicării empatice în educație, demonstrând impactul său pozitiv asupra performanței școlare și a relațiilor profesor-elev. Comunicarea empatică – capacitatea de a înțelege și de a răspunde cu sinceritate emoțiilor celorlalți – este fundamentală pentru crearea unui mediu de învățare în care elevii se simt ascultați și valorizați. Studiul prezintă strategiile pe care profesorii le pot utiliza pentru a integra empatia în interacțiunile de zi cu zi și evidențiază beneficiile, de la creșterea motivației elevilor la îmbunătățirea colaborării în clasă. Constatările arată că elevii care se simt înțeleși de profesorii lor raportează o satisfacție și o implicare mai mari, subliniind necesitatea de a sprijini formarea în domeniul empatiei pentru educatori. en_US
dc.description.abstract This paper analyzes the essential role of empathic communication in education, demonstrating its positive impact on school performance and teacher-student relationships. Empathic communication - the ability to understand and respond honestly to the emotions of others - is fundamental to creating a learning environment in which students feel listened to and valued. The study outlines strategies teachers can use to integrate empathy into everyday interactions and highlights the benefits, from increasing student motivation to improving classroom collaboration. Findings show that students who feel understood by their teachers report higher satisfaction and engagement, highlighting the need to support empathy training for educators. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.relation.ispartofseries Învăţare activă pentru dezvoltare durabilă : Conferinţă ştiinţifică internaţională : Eveniment online, 15 noiembrie 2024 = Active learning for sustainable development : International Scientific Conference : Online event, November 15, 2024 : Conference proceedings;
dc.subject Empathy en_US
dc.subject Educational communication en_US
dc.subject School performance en_US
dc.subject Learning environment en_US
dc.subject Empatie en_US
dc.subject Comunicare educațională en_US
dc.subject Performanță școlară en_US
dc.subject Mediu de învățare en_US
dc.title Empathetic communication - guarantor of performance en_US
dc.title.alternative Comunicarea empatică – garantul performanței en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account