REPOZITORIU UPSC

Transdisciplinary projects: the path to success

Show simple item record

dc.contributor.author CIOBICA, Paula Tamara
dc.date.accessioned 2025-01-24T18:13:00Z
dc.date.available 2025-01-24T18:13:00Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation CIOBICA, Paula Tamara. Transdisciplinary projects: the path to success. În: Învăţare activă pentru dezvoltare durabilă: Conferinţă ştiinţifică internaţională, 15 noiembrie 2024 = Active learning for sustainable development: International Scientific Conference, November 15, 2024: Conference proceedings. Chişinău: CEP UPSC, 2024, pp. 45-54. ISBN 978-9975-46-989-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-989-0
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7052
dc.description Acest articol explorează conceptul de transdisciplinaritate, beneficiile sale în educație și modul în care proiectele transdisciplinare pot conduce la reușită academică și profesională. Transdisciplinaritatea depășește granițele disciplinare tradiționale pentru a crea un cadru integrativ și holistic de învățare și cercetare. Spre deosebire de interdisciplinaritate, care combină două sau mai multe discipline, transdisciplinaritatea caută să integreze cunoștințe și perspective din toate domeniile relevante, incluzând experiențele și intuițiile personale. Vă propunem astăzi un nou tip de proiect transdisciplinar, intitulat sugestiv ILIADA, care presupune conceperea de activități integrate, de creare a unui ecosistem educațional bazat pe dezvoltarea unei competențe în cadrul proiectelor tematice, în care elevii de vârste diferite să rezolve probleme de viață, în medii de învățare diverse, în contextul unor produse școlare, integrând cunoștințe, sarcini, abilități, atitudini, valori, situații de la diverse discipline școlare și corelând experiențele propuse cu propriile nevoi și interese. ILIADA este o denumire simbolică și strategică, care captează esența transdisciplinarității și importanța integrării variatelor domenii de cunoaștere pentru o educație completă și captivantă. en_US
dc.description.abstract This article explores the concept of transdisciplinarity, its benefits in education, and how transdisciplinary projects can lead to academic and professional success. Transdisciplinarity transcends traditional disciplinary boundaries to create an integrative and holistic framework for learning and research. Unlike interdisciplinarity, which combines two or more disciplines, transdisciplinarity seeks to integrate knowledge and perspectives from all relevant fields, including personal experiences and intuitions. Today, we propose a new type of transdisciplinary project, aptly named ILIADA, which involves designing integrated activities to create an educational ecosystem focused on developing competencies within thematic projects. In these projects, students of different ages solve real-life problems in diverse learning environments, within the context of school products, meaningfully integrating knowledge, tasks, skills, attitudes, values, and situations from various school subjects, correlating the proposed experiences with their own needs and interests. ILIADA is a symbolic and strategic name that captures the essence of transdisciplinarity and the importance of integrating various fields of knowledge for a complete and engaging education. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.relation.ispartofseries Învăţare activă pentru dezvoltare durabilă : Conferinţă ştiinţifică internaţională : Eveniment online, 15 noiembrie 2024 = Active learning for sustainable development : International Scientific Conference : Online event, November 15, 2024 : Conference proceedings;
dc.subject Transdisciplinarity en_US
dc.subject Academic success en_US
dc.subject ILIADA en_US
dc.subject Transdisciplinaritate en_US
dc.subject Reușită academică en_US
dc.title Transdisciplinary projects: the path to success en_US
dc.title.alternative Proiectele transdisciplinare - drumul spre reușită en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account