REPOZITORIU UPSC

Analysis of the self-assessment of content, pedagogical and technological competences of physics teachers in the Republic of Moldova

Show simple item record

dc.contributor.author MELINTE, Victoria
dc.contributor.author CALALB, Mihail
dc.date.accessioned 2025-01-22T10:33:17Z
dc.date.available 2025-01-22T10:33:17Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation MELINTE, Victoria ; CALALB, Mihail. Analysis of the self-assessment of content, pedagogical and technological competences of physics teachers in the Republic of Moldova. În: Învăţare activă pentru dezvoltare durabilă: Conferinţă ştiinţifică internaţională, 15 noiembrie 2024 = Active learning for sustainable development: International Scientific Conference, November 15, 2024: Conference proceedings. Chişinău: CEP UPSC, 2024, pp. 90-115. ISBN 978-9975-46-989-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-989-0
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7033
dc.description Acest articol își propune să evidențieze și să analizeze competențele de specialitate, pedagogice și tehnologice, în rândul profesorilor de fizică din Republica Moldova, bazându-se pe datele obținute dintr-un chestionar anonim de autoevaluare. Acest studiu a implicat 73 de participanți și a avut ca scop identificarea viziunii profesorilor de fizică asupra competențelor lor de specialitate, pedagogice și tehnologice. Rezultatele arată că două treimi din profesori se simt încrezători în explicarea oricărui capitol din programa școlară, puțin peste jumătate de profesori folosește metode de predare care să implice activ elevii, majoritatea absolută folosește diferite instrumente didactice digitale. en_US
dc.description.abstract This article aims to highlight and analyze the subject-specific, pedagogical, and technological competencies among physics teachers in the Republic of Moldova, based on data obtained from an anonymous self-assessment questionnaire. The study involved 73 participants and aimed to identify physics teachers' perceptions of their subject-specific, pedagogical, and technological competencies. The results show that two-thirds of the teachers feel confident in explaining any chapter of the school curriculum, just over half of the teachers use teaching methods that actively engage students, and the overwhelming majority use various digital teaching tools. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.relation.ispartofseries Învăţare activă pentru dezvoltare durabilă : Conferinţă ştiinţifică internaţională : Eveniment online, 15 noiembrie 2024 = Active learning for sustainable development : International Scientific Conference : Online event, November 15, 2024 : Conference proceedings;
dc.subject Specialty competences en_US
dc.subject Pedagogical competences en_US
dc.subject Technological competences en_US
dc.subject Physics teacher en_US
dc.subject Competențe de specialitate en_US
dc.subject Competențe pedagogice en_US
dc.subject Competențe tehnologice en_US
dc.subject Profesor de fizică en_US
dc.title Analysis of the self-assessment of content, pedagogical and technological competences of physics teachers in the Republic of Moldova en_US
dc.title.alternative Analiza autoevaluării competențelor de specialitate pedagogice și tehnologice ale profesorilor de fizică din Republica Moldova en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account