REPOZITORIU UPSC

Mathematics, TIC and STEAM: promoting active learning for a sustainable future

Show simple item record

dc.contributor.author GAVRILĂ, Simona
dc.date.accessioned 2025-01-21T11:42:13Z
dc.date.available 2025-01-21T11:42:13Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation GAVRILĂ, Simona. Mathematics, TIC and STEAM: promoting active learning for a sustainable future. În: Învăţare activă pentru dezvoltare durabilă: Conferinţă ştiinţifică internaţională, 15 noiembrie 2024 = Active learning for sustainable development: International Scientific Conference, November 15, 2024: Conference proceedings. Chişinău: CEP UPSC, 2024, pp. 55-61. ISBN 978-9975-46-989-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-989-0
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7030
dc.description Integrarea educației STEAM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Arte și Matematică) sprijinită de Tehnologiile Informației și Comunicațiilor (TIC) în învățământul secundar oferă o abordare interdisciplinară esențială pentru dezvoltarea durabilă. Acest articol explorează modul în care liceele dotate cu instrumente de măsurare, cum ar fi seismometrul, pot facilita învățarea activă, permițând elevilor să aplice concepte teoretice la situații reale. În plus, proiectele educaționale care implică seismometrul susțin dezvoltarea gândirii critice, a analizei datelor și înțelegerii mediului natural, toate acestea contribuind la o educație orientată spre sustenabilitate. en_US
dc.description.abstract The integration of STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) education supported by Information and Communication Technologies (ICT) in secondary education provides an interdisciplinary approach essential for sustainable development. This article explores how high schools equipped with measurement tools, such as the seismometer, can facilitate active learning by allowing students to apply theoretical concepts to real-world situations. In addition, educational projects involving the seismometer support the development of critical thinking, data analysis, and understanding of the natural environment, all of which contribute to a sustainability-oriented education. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.relation.ispartofseries Învăţare activă pentru dezvoltare durabilă : Conferinţă ştiinţifică internaţională : Eveniment online, 15 noiembrie 2024 = Active learning for sustainable development : International Scientific Conference : Online event, November 15, 2024 : Conference proceedings;
dc.subject Mathematics en_US
dc.subject STEAM en_US
dc.subject ICT en_US
dc.subject Active learning en_US
dc.subject Seismometer en_US
dc.subject Matematică en_US
dc.subject TIC en_US
dc.subject Învățare activă en_US
dc.subject Seismometru en_US
dc.title Mathematics, TIC and STEAM: promoting active learning for a sustainable future en_US
dc.title.alternative Matematica, TIC și STEAM: promovarea învățării active pentru un viitor sustenabil en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account