dc.contributor.author |
КОЛЕСНИК, Любовь |
|
dc.date.accessioned |
2025-01-05T05:58:25Z |
|
dc.date.available |
2025-01-05T05:58:25Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
КОЛЕСНИК, Любовь. Лингводидактический анализ художественного текста как инструмент преподавания словесности. În: Conferința științifică națională cu participare internațională. "Educația multiculturală, spațiu formativ pentru educația valorilor", Ediția 1, 1-2 decembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: 2024. CEP UPSC, pp. 140-143. ISBN 978-9975-46-936-4. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-936-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6981 |
|
dc.description |
Acest articol este dedicat studiului modalităților de analiză a unui text literar ca unitate linguodidactică. Sunt luate în considerare aspecte ale analizei unei lucrări pentru formarea și dezvoltarea culturii vorbirii a elevilor. Atentia se concentreaza asupra abordarilor metodologice legate de studiul parametriol de baza ai unui text literarat. Articolul examinează o serie de probleme acute de analiză linguodidactică a textului literar, care sunt strâns legate de procesul și etapele activității de vorbire a elevilor. Accentul este pus pe materialul lingvistic, sistemul de mijloace vizuale și expresive, trăsăturile artistice ale formei și conținutului operei literare studiate.ulturii vorbirii a elevilor. Atenția se concentrează asupra abordărilor metodologice legate de studiul parametrilor de bază ai unui text literar. |
en_US |
dc.description.abstract |
This article is devoted to the study of ways to analyze a literary text as a linguodidactic unit. Aspects of the analysis of a work for the formation of speech culture of students are considered. Attention is focused on methodological approaches related to the study of the basic parameters of a literary text. The article examines a number of acute problems of linguodidactic analysis of literary text, which are closely related to the processes and stages of students’ speech activity. The focus of attention is on the linguistic material, the system of visual and linguistic means, and the artistic features of the form and content of the literary work under study. |
en_US |
dc.language.iso |
ru |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
"Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor", Ediţia 1, 1-2 decembrie 2023; |
|
dc.subject |
Text artistic |
en_US |
dc.subject |
Linguodidactică |
en_US |
dc.subject |
Cultura vorbirii |
en_US |
dc.subject |
Artistictext |
en_US |
dc.subject |
Linguodidactics |
en_US |
dc.subject |
Speech culture |
en_US |
dc.title |
Лингводидактический анализ художественного текста как инструмент преподавания словесности |
en_US |
dc.title.alternative |
Analiza lingvo-didactică a textului literar ca instrument de predare a literaturii |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |