REPOZITORIU UPSC

Специфика языковой работы на уроках русского языка и литературы (на примере рассказа В. П. Астафьева «Васюткино озеро»)

Show simple item record

dc.contributor.author ЦЫМБАЛЮК, Елена
dc.date.accessioned 2025-01-05T05:47:35Z
dc.date.available 2025-01-05T05:47:35Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation ЦЫМБАЛЮК, Елена. Специфика языковой работы на уроках русского языка и литературы (на примере рассказа В. П. Астафьева «Васюткино озеро»). În: Conferința științifică națională cu participare internațională. "Educația multiculturală, spațiu formativ pentru educația valorilor", Ediția 1, 1-2 decembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: 2024. CEP UPSC, pp. 118-125. ISBN 978-9975-46-936-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-936-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6978
dc.description Specificul lucrului cu limba în procesul de predare a limbii și literaturii ruse este condiționat de acțiunea a trei abordări principale: cea centrată pe competențe, cea integrativă și cea centrată pe text. În cadrul implementării acestora sunt deosebit de eficiente sarcinile comunicative bazate pe caracterul al activității elevilor analitic, analitico-sintetic, reproductiv și productiv. Activitatea analitică este importantă pentru activitatea lingvistică, deoarece permite diferite tipuri de analiză a textului. Scopul articolului este de a prezenta exercițiile care implică activitatea analitică a elevilor, care pot fi utilizate la studierea temei lingvistice "Literele Z și S la sfârșitul prefixelor" și a povestirii lui V. P. Astafiev "Lacul Vasyutkino". en_US
dc.description.abstract The specifics of linguistic work in the process of teaching Russian language and literature is conditioned by the action of three main approaches: competence, integrative and text-centred. Within the framework of their implementation communicative tasks based on analytical, analytical-synthetic, reproductive and productive character of students' activity are especially effective. Analytical activity is important for linguistic work, as it allows realizing different types of text analysis. The aim of the article is to present the exercises involving the students’ analytical activity, which can be used when studying the language topic "Letters Z and S at the end of prefixes" and V. P. Astafiev's story "Vasyutkino Lake". en_US
dc.language.iso ru en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.relation.ispartofseries "Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor", Ediţia 1, 1-2 decembrie 2023;
dc.subject Limba și literatura rusă en_US
dc.subject Activitate lingvistică en_US
dc.subject Exerciții analitice en_US
dc.subject Russian language and literature en_US
dc.subject Linguistic work en_US
dc.subject Analytical exercises en_US
dc.title Специфика языковой работы на уроках русского языка и литературы (на примере рассказа В. П. Астафьева «Васюткино озеро») en_US
dc.title.alternative Particularitățile activității lingvistice la lecțiile de limba și literatura rusă (povestirea lui V. P. Astafiev "Lacul Vasyutkino") en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2023
    Ediţia 1, 1-2 decembrie 2023

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account