REPOZITORIU UPSC

Atingerea performanței școlare în cadrul orelor de limba și literatura română prin lectură

Show simple item record

dc.contributor.author POPA, Nadejda
dc.date.accessioned 2025-01-05T05:34:54Z
dc.date.available 2025-01-05T05:34:54Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation POPA, Nadejda. Atingerea performanței școlare în cadrul orelor de limba și literatura română prin lectură. În: Conferința științifică națională cu participare internațională. "Educația multiculturală, spațiu formativ pentru educația valorilor", Ediția 1, 1-2 decembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: 2024. CEP UPSC, pp. 97-101. ISBN 978-9975-46-936-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-936-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6974
dc.description.abstract The article describes school performance and the teacher's role in achieving student performance. Thus, the teacher's implications in ensuring school performance cannot have a sporadic and intermittent character, but a planned and strategic character. The class of students represents an organizational environment faithful enough to successfully transpose the lecture ideas in the school space, conditioning the achievement of the students' performances. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.relation.ispartofseries "Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor", Ediţia 1, 1-2 decembrie 2023;
dc.subject Performanţa scolara en_US
dc.subject Proiect educational en_US
dc.subject Lectura en_US
dc.subject Portofoliu en_US
dc.subject School performance en_US
dc.subject Educational project en_US
dc.subject Reading en_US
dc.subject Portfolio en_US
dc.title Atingerea performanței școlare în cadrul orelor de limba și literatura română prin lectură en_US
dc.title.alternative Achieving school performance within romanian language and literature lessons through reading en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2023
    Ediţia 1, 1-2 decembrie 2023

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account