dc.contributor.author |
POPA, Nadejda |
|
dc.date.accessioned |
2025-01-05T05:34:54Z |
|
dc.date.available |
2025-01-05T05:34:54Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
POPA, Nadejda. Atingerea performanței școlare în cadrul orelor de limba și literatura română prin lectură. În: Conferința științifică națională cu participare internațională. "Educația multiculturală, spațiu formativ pentru educația valorilor", Ediția 1, 1-2 decembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: 2024. CEP UPSC, pp. 97-101. ISBN 978-9975-46-936-4. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-936-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6974 |
|
dc.description.abstract |
The article describes school performance and the teacher's role in achieving student performance. Thus, the teacher's implications in ensuring school performance cannot have a sporadic and intermittent character, but a planned and strategic character. The class of students represents an organizational environment faithful enough to successfully transpose the lecture ideas in the school space, conditioning the achievement of the students' performances. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
"Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor", Ediţia 1, 1-2 decembrie 2023; |
|
dc.subject |
Performanţa scolara |
en_US |
dc.subject |
Proiect educational |
en_US |
dc.subject |
Lectura |
en_US |
dc.subject |
Portofoliu |
en_US |
dc.subject |
School performance |
en_US |
dc.subject |
Educational project |
en_US |
dc.subject |
Reading |
en_US |
dc.subject |
Portfolio |
en_US |
dc.title |
Atingerea performanței școlare în cadrul orelor de limba și literatura română prin lectură |
en_US |
dc.title.alternative |
Achieving school performance within romanian language and literature lessons through reading |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |