REPOZITORIU UPSC

Considerații teoretice privind comunicarea educațională: tendințe și perspective

Show simple item record

dc.contributor.author LIȚĂ, Andreea-Monica
dc.date.accessioned 2025-01-05T05:09:34Z
dc.date.available 2025-01-05T05:09:34Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation LIȚĂ, Andreea-Monica. Considerații teoretice privind comunicarea educațională: tendințe și perspective. În: Conferința științifică națională cu participare internațională. "Educația multiculturală, spațiu formativ pentru educația valorilor", Ediția 1, 1-2 decembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: 2024. CEP UPSC, pp. 72-76. ISBN 978-9975-46-936-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-936-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6969
dc.description.abstract In this article I referred to educational communication, side oh fuman communication, one resources of the instructional-aducational process with a major influence on school success. Education and communication have a direct link, education being a field par excellence based on communication. To educate means to transmit, to communicate information and knowledge,which, later, will constitute an important press for the succes and integration in society, and human communication is an active process of identifying, establishing and maintaining social contacts. The purpose of communication in school is not limited to academic succes, but pursues human success, in all time of life. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.relation.ispartofseries "Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor", Ediţia 1, 1-2 decembrie 2023;
dc.subject Comunicare en_US
dc.subject Comunicare umană en_US
dc.subject Comunicare educațională en_US
dc.subject Communication en_US
dc.subject Human communication en_US
dc.subject Educational communication en_US
dc.title Considerații teoretice privind comunicarea educațională: tendințe și perspective en_US
dc.title.alternative Theoretical considerations regarding educational communication: trends and perspectives en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2023
    Ediţia 1, 1-2 decembrie 2023

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account