dc.contributor.author |
CUCU, Olesea |
|
dc.date.accessioned |
2025-01-05T05:00:41Z |
|
dc.date.available |
2025-01-05T05:00:41Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
CUCU, Olesea. Tehnici de încadrare a copiilor refugiați într-un mediu școlar intercultural (studiu de caz). În: Conferința științifică națională cu participare internațională. "Educația multiculturală, spațiu formativ pentru educația valorilor", Ediția 1, 1-2 decembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: 2024. CEP UPSC, pp. 51-54. ISBN 978-9975-46-936-4. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-936-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6966 |
|
dc.description.abstract |
The world is constantly changing, it is dynamic. Schools are the ones who understand and feel the need to be active in this process, to develop, to offer students the best educational process and practices for integration. Intercultural schools promote the international culture of education, building a solid foundation of cultural understanding. The school culture needs to change to accommodate students from different cultures and make everyone feel equal. In the article, I have highlighted the most relevant characteristics of the school, which tends to promote and develop education in the intercultural environment. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
"Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor", Ediţia 1, 1-2 decembrie 2023; |
|
dc.subject |
Educație interculturală |
en_US |
dc.subject |
Școală interculturală |
en_US |
dc.subject |
Copii refugiați |
en_US |
dc.subject |
Intercultural education |
en_US |
dc.subject |
Intercultural school |
en_US |
dc.subject |
Refugee children |
en_US |
dc.title |
Tehnici de încadrare a copiilor refugiați într-un mediu școlar intercultural (studiu de caz) |
en_US |
dc.title.alternative |
Techniques for frameworking refugee children in an intercultural school environment (case study) |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |