REPOZITORIU UPSC

Tehnici de încadrare a copiilor refugiați într-un mediu școlar intercultural (studiu de caz)

Show simple item record

dc.contributor.author CUCU, Olesea
dc.date.accessioned 2025-01-05T05:00:41Z
dc.date.available 2025-01-05T05:00:41Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation CUCU, Olesea. Tehnici de încadrare a copiilor refugiați într-un mediu școlar intercultural (studiu de caz). În: Conferința științifică națională cu participare internațională. "Educația multiculturală, spațiu formativ pentru educația valorilor", Ediția 1, 1-2 decembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: 2024. CEP UPSC, pp. 51-54. ISBN 978-9975-46-936-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-936-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6966
dc.description.abstract The world is constantly changing, it is dynamic. Schools are the ones who understand and feel the need to be active in this process, to develop, to offer students the best educational process and practices for integration. Intercultural schools promote the international culture of education, building a solid foundation of cultural understanding. The school culture needs to change to accommodate students from different cultures and make everyone feel equal. In the article, I have highlighted the most relevant characteristics of the school, which tends to promote and develop education in the intercultural environment. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.relation.ispartofseries "Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor", Ediţia 1, 1-2 decembrie 2023;
dc.subject Educație interculturală en_US
dc.subject Școală interculturală en_US
dc.subject Copii refugiați en_US
dc.subject Intercultural education en_US
dc.subject Intercultural school en_US
dc.subject Refugee children en_US
dc.title Tehnici de încadrare a copiilor refugiați într-un mediu școlar intercultural (studiu de caz) en_US
dc.title.alternative Techniques for frameworking refugee children in an intercultural school environment (case study) en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2023
    Ediţia 1, 1-2 decembrie 2023

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account