REPOZITORIU UPSC

Actualitatea funcțională a adaptării copiilor la mediul școlar

Show simple item record

dc.contributor.author PASCARI, Valentina
dc.date.accessioned 2025-01-04T10:07:32Z
dc.date.available 2025-01-04T10:07:32Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation PASCARI, Valentina. Actualitatea funcțională a adaptării copiilor la mediul școlar. În: International Congress "Research – Innovation – Innovative Entrepreneurship", 2 nd edition, May 17-18, 2024. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2024, pp. 93-100. ISBN 978-9975-46-964-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-964-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6957
dc.description În articol este abordată problema privind adaptarea copiilor la mediul școlar din perspectiva acestui proces și a caracteristicilor copiilor la debutul școlar. Esența conținutului este dată de noțiunea de „adaptare școlară”, ca o abordare actualizată, în vederea adaptării fără dificultate a copiilor la noul mediu școlar. Pentru a proiecta unele soluții în acest sens, abordarea respectivă își propune să evidențieze unele specificități ale procesului adaptării și caracteristici ale copiilor la debutul școlar. Se evidențiază ideea că învățătorul să valorifice strategii, adaptate particularităților psihoindividuale ale elevilor, care să asigure adaptare mai legeră a acestora la mediul școlar. Așadar, în fața școlii se ridică o problemă majoră, care necesită o atenție deosebită, fiind alimentată teoretic și metodologic, să constutuie piatra de încercare a calității procesului de adaptare a copiilor la noul mediu școlar și calitatea procesului educațional. en_US
dc.description.abstract The article addresses the problem of children's adaptation to the school environment from the perspective of this process and the characteristics of children at the beginning of school. The essence of the content is given by the notion of "school adaptation", as an updated approach, in order to adapt children without difficulty to the new school environment. In order to design some solutions in this regard, that approach aims to highlight some specificities of the adaptation process and characteristics of children at the beginning of school. The idea is highlighted that the teacher should capitalize on strategies, adapted to the psycho-individual peculiarities of the students, which ensure their easier adaptation to the school environment. Therefore, a major problem arises before the school, which requires special attention, being fed theoretically and methodologically, to constitute the touchstone of the quality of the process of children's adaptation to the new school environment and the quality of the educational process. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Ion Creangă Pedagogical State University en_US
dc.subject Adaptare școlară en_US
dc.subject Adaptare fiziologică en_US
dc.subject Adaptare psihologică en_US
dc.subject Adaptare socială en_US
dc.subject Debut școlar en_US
dc.subject Acomodare en_US
dc.subject Asimilare en_US
dc.subject Mediu școlar en_US
dc.subject School adaptation en_US
dc.subject Physiological adaptation en_US
dc.subject Psychological adaptation en_US
dc.subject Social adaptation en_US
dc.subject School debut en_US
dc.subject Accommodation en_US
dc.subject Assimilation en_US
dc.subject Achool environment en_US
dc.title Actualitatea funcțională a adaptării copiilor la mediul școlar en_US
dc.title.alternative The functional currentness of the adaptation of children to the school environmen en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    2nd edition, May 17-18

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account