dc.contributor.author |
BUTE, Teodora |
|
dc.date.accessioned |
2025-01-04T09:42:56Z |
|
dc.date.available |
2025-01-04T09:42:56Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
BUTE, Teodora. Dezvoltarea creativității preșcolarilor prin activitățile integrate. În: International Congress "Research – Innovation – Innovative Entrepreneurship", 2 nd edition, May 17-18, 2024. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2024, pp. 75-80. ISBN 978-9975-46-964-7. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-964-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6954 |
|
dc.description |
Creativitatea reprezintă una dintre cele mai expresive trăsături ale umanului, fiind în același timp un element important pentru dezvoltarea personalității. Aceasta este un proces complex ce necesită o abordare dintr-o perspectivă mai largă, interdisciplinară. Curriculumul pentru învățământul preșcolar stabilește printre alte sarcini și obiective educarea creativității copiilor, a gândirii independente și creatoare, ba chiar a unor componente ale acesteia cum ar fi: flexibilitatea, originalitatea etc. în contextul celor trei forme fundamentale ale activității: jocul, învățarea, munca. Preșcolaritatea este cel mai bun moment al vieții în care se pot forma abilități importante de bază pentru: muzică, sport, limbi moderne dar și capacități de gândire și comunicare necesare învățării școlare de mai târziu. Procesul instructiv educativ pe care îl desfășurăm în grădiniță permite fiecărei educatoare punerea în valoare a propriei experiențe didactice prin activități cu caracter integrat și cu o abordare complexă a conținuturilor. Copilul învață prin descoperire în interacțiunea sa cu mediul, iar această interacțiune și motivația explorării este cultivată de educatoare. Motivația alegerii acestei teme este justificată în primul rând din perspectiva psihopedagogică astfel: avem nevoie de copii care gândesc și au capacitatea de a prelucra informația primită, nu doar de simpli receptori. Se impune trecerea de la stocarea informației, la prelucrarea logică, astfel încât aceasta să își găsească aplicabilitatea. |
en_US |
dc.description.abstract |
Creativity represents one of the most expressive human traits, being at the same time defining for personality development. This is a complex process that can only be properly understood by approaching a broader, interdisciplinary perspective. The curriculum for preschool education establishes, among other tasks and objectives, the education of children's creativity, independent and creative thinking, and even some of its components such as: flexibility, originality, etc. in the context of the three fundamental forms of activity: play, learning, work. Preschool is the best time of life when important basic skills can be formed for: music, sports, modern languages, but also thinking and communication skills necessary for later school learning. The educational instructional process that we carry out in the kindergarten allows each educator to value her own teaching experience through activities with an integrated character and a complex approach to the contents. The child learns through discovery in his interaction with the environment, and this interaction and motivation to explore is cultivated by educators. The motivation for choosing this topic is justified primarily from the psycho-pedagogical perspective as follows: we need children who think and have the ability to process the information they receive, not just simple receivers. It is necessary to move from information storage to logical processing, so that it finds its applicability. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Ion Creangă Pedagogical State University |
en_US |
dc.subject |
Activitate integrată |
en_US |
dc.subject |
Creativitate |
en_US |
dc.subject |
Dezvoltarea creativității |
en_US |
dc.subject |
Proces instructiv-educativ |
en_US |
dc.subject |
Integrated activity |
en_US |
dc.subject |
Creativity |
en_US |
dc.subject |
Creativity development |
en_US |
dc.subject |
Instructive-educational process |
en_US |
dc.title |
Dezvoltarea creativității preșcolarilor prin activitățile integrate |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |