REPOZITORIU UPSC

Le sfide attuali nella comprensione dei testi nell'ambito digitale: sviluppare competenze di lettura avanzate e critiche nel contesto educativo contemporaneo

Show simple item record

dc.contributor.author CULEA, Uliana
dc.date.accessioned 2024-11-30T04:43:26Z
dc.date.available 2024-11-30T04:43:26Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation CULEA, Uliana. Le sfide attuali nella comprensione dei testi nell'ambito digitale: sviluppare competenze di lettura avanzate e critiche nel contesto educativo contemporaneo. În: Știinţă și educaţie: noi abordări și perspective. Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 21-22 martie 2024. Seria XXVI. Volumul 3. Științe umaniste. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 434-441. ISBN 978-9975-46-943-2. ISBN 978-9975-46-946-3 (Vol. 3). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-943-2
dc.identifier.isbn 978-9975-46-946-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6922
dc.description In contextul actual, în care cantitatea de informații prevalează asupra calității, este fundamental ca studenții să dezvolte competențe de lectură avansate și critice, în ciuda faptului că societatea favorizează viteza și eficiența. În mediile educaționale, manualele rămân esențiale pentru studenți, profesori și cercetători. Cu toate acestea, se observă o scădere graduală a timpului dedicat lecturii, atât a cărților tradiționale, cât și a celor digitale. În special printre noile generații, se remarcă o lectură mai fragmentată și discontinuă, cu o preferință pentru istorii scurte sau, dacă sunt mai lungi, cu trame și personaje ușor de recunoscut și după pauze lungi. Există o tendință în selectarea narațiunilor rapide și se conturează o importanță tot mai mare acordată imaginii în detrimentul textului scris. Acest tip de lectură necesită o nouă viteză de procesare a gândirii, ceea ce ar putea duce la o înțelegere superficială a informațiilor și la formarea, în timp, a unor obiceiuri cognitive negative. Pentru a evita acest risc, devine esențial să se adopte noi strategii și tehnici pentru a se interpreta volumul mare de informații disponibile, navigând între diverse surse și tipuri de text. en_US
dc.description.abstract In the actual context in which the information amount prevails over its quality, it is fundamental for the students to develop advanced and critical reading skills, in spite of the fact that the society favors speed and effectiveness. Within the educational environments, the workbooks remain essential for teachers, students and researchers. Despite all these, a gradual decrease of reading time of both, traditional and digital/electronic books can be noticed. One can remark, especially in new generations, a more fragmentary and discontinuous reading, with preference for short stories, or if longer with easily recognizable subjects and characters, after longer breaks. There is a tendency in selecting quick narratives and a greater importance is given to the image at the expense of the written text. This type of reading requires a new processing speed of the thought, which might lead to a shallow understanding of the information and to the development of some negative cognitive habits in the future. In order to avoid this risk, it becomes more essential to adopt new strategies and techniques for the interpretation of large volume of available information surfing among various sources and types of texts. en_US
dc.language.iso it en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.relation.ispartofseries Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, Seria 26, 21-22 martie 2024. Vol. 3 : Ştiinţe umaniste;
dc.subject Manual școlar en_US
dc.subject Carte electronică en_US
dc.subject Digitizarea cărților en_US
dc.subject Lectură tradițională en_US
dc.subject Lectură digitală en_US
dc.subject Textbook en_US
dc.subject E-book en_US
dc.subject Digitization of books en_US
dc.subject Traditional reading en_US
dc.subject Digital reading en_US
dc.title Le sfide attuali nella comprensione dei testi nell'ambito digitale: sviluppare competenze di lettura avanzate e critiche nel contesto educativo contemporaneo en_US
dc.title.alternative Provocările actuale în înțelegerea textelor în mediul digital: dezvoltarea competențelor de lectură avansate și critice în contextul educațional contemporan en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account