REPOZITORIU UPSC

Insegnare italiano come lingua straniera

Show simple item record

dc.contributor.author FRANCARLI, Lorella
dc.date.accessioned 2024-11-30T04:29:59Z
dc.date.available 2024-11-30T04:29:59Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation FRANCARLI, Lorella. Insegnare italiano come lingua straniera. În: Știinţă și educaţie: noi abordări și perspective. Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 21-22 martie 2024. Seria XXVI. Volumul 3. Științe umaniste. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 418-422. ISBN 978-9975-46-943-2. ISBN 978-9975-46-946-3 (Vol. 3). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-943-2
dc.identifier.isbn 978-9975-46-946-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6919
dc.description Această lucrare prezintă o scurtă istorie a predării limbilor străine și diferitele abordări și metode de predare a limbilor străine: de la Bloomfield (1942) la abordarea structuralistă, la abordarea comunicativă, la abordarea umanist-afectivă și, în final, la cea actuală, integrată. Vorbim despre predarea limbii italiene ca a doua limbă și despre modul în care este însușită o limbă străină. Bimodalitatea creierului uman implică alegeri de predare a limbilor care vizează achiziția, și nu simpla învățare. Krashen identifică trei principii pentru producerea achiziției. Se subliniază importanța creării motivației, a implicării afective, a implicării elevului în activități experiențiale și interactive prin lucrul în perechi sau în grupuri mici, pe texte autentice și dedicarea în același timp receptării și producției. Această ultimă reflecție este importantă: capacitatea de înțelegere a elevului trebuie îngrijită în același mod ca și capacitatea sa de a se exprima. en_US
dc.description.abstract This paper presents a brief history of language teaching and the different approaches and methods for teaching foreign languages starting from its origins to the present day: from Bloomfield (1942) to the structuralistic approach, to the communicative approach, to the humanistic-affective approach and finally to the current one, the integrated approach. We talk about teaching Italian as a second language and the way in which a foreign language is acquired. The bimodality of the human brain implies language teaching choices that aim at acquisition and not simple learning. Krashen then identifies three principles for producing acquisition. The importance of creating motivation, creating affective involvement, involving the student in experiential and interactive activities by working in pairs or small groups on authentic texts and dedicating the same time to reception and production is underlined. This last reflection is important: the student's ability to understand must be cared for in the same way as his ability to express himself. en_US
dc.language.iso it en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.relation.ispartofseries Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, Seria 26, 21-22 martie 2024. Vol. 3 : Ştiinţe umaniste;
dc.subject Predarea limbilor străine en_US
dc.subject Limbă străină en_US
dc.subject Învățare en_US
dc.subject Language teaching en_US
dc.subject Foreign language en_US
dc.subject Learning en_US
dc.subject Insegnare italiano en_US
dc.title Insegnare italiano come lingua straniera en_US
dc.title.alternative Predarea limbii italiene ca limbă străină en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account