dc.contributor.author |
FRANCARLI, Lorella |
|
dc.date.accessioned |
2024-11-30T04:29:59Z |
|
dc.date.available |
2024-11-30T04:29:59Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
FRANCARLI, Lorella. Insegnare italiano come lingua straniera. În: Știinţă și educaţie: noi abordări și perspective. Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 21-22 martie 2024. Seria XXVI. Volumul 3. Științe umaniste. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 418-422. ISBN 978-9975-46-943-2. ISBN 978-9975-46-946-3 (Vol. 3). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-943-2 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-946-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6919 |
|
dc.description |
Această lucrare prezintă o scurtă istorie a predării limbilor străine și diferitele abordări și metode de predare a limbilor străine: de la Bloomfield (1942) la abordarea structuralistă, la abordarea comunicativă, la abordarea umanist-afectivă și, în final, la cea actuală, integrată. Vorbim despre predarea limbii italiene ca a doua limbă și despre modul în care este însușită o limbă străină. Bimodalitatea creierului uman implică alegeri de predare a limbilor care vizează achiziția, și nu simpla învățare. Krashen identifică trei principii pentru producerea achiziției. Se subliniază importanța creării motivației, a implicării afective, a implicării elevului în activități experiențiale și interactive prin lucrul în perechi sau în grupuri mici, pe texte autentice și dedicarea în același timp receptării și producției. Această ultimă reflecție este importantă: capacitatea de înțelegere a elevului trebuie îngrijită în același mod ca și capacitatea sa de a se exprima. |
en_US |
dc.description.abstract |
This paper presents a brief history of language teaching and the different approaches and methods for teaching foreign languages starting from its origins to the present day: from Bloomfield (1942) to the structuralistic approach, to the communicative approach, to the humanistic-affective approach and finally to the current one, the integrated approach. We talk about teaching Italian as a second language and the way in which a foreign language is acquired. The bimodality of the human brain implies language teaching choices that aim at acquisition and not simple learning. Krashen then identifies three principles for producing acquisition. The importance of creating motivation, creating affective involvement, involving the student in experiential and interactive activities by working in pairs or small groups on authentic texts and dedicating the same time to reception and production is underlined. This last reflection is important: the student's ability to understand must be cared for in the same way as his ability to express himself. |
en_US |
dc.language.iso |
it |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, Seria 26, 21-22 martie 2024. Vol. 3 : Ştiinţe umaniste; |
|
dc.subject |
Predarea limbilor străine |
en_US |
dc.subject |
Limbă străină |
en_US |
dc.subject |
Învățare |
en_US |
dc.subject |
Language teaching |
en_US |
dc.subject |
Foreign language |
en_US |
dc.subject |
Learning |
en_US |
dc.subject |
Insegnare italiano |
en_US |
dc.title |
Insegnare italiano come lingua straniera |
en_US |
dc.title.alternative |
Predarea limbii italiene ca limbă străină |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |