REPOZITORIU UPSC

Orientări în materie de moralitate și etică privind libertatea pedagogică și predarea conținuturilor sensibile la școală

Show simple item record

dc.contributor.author DONOAGĂ, Diana
dc.date.accessioned 2024-11-30T04:15:17Z
dc.date.available 2024-11-30T04:15:17Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation DONOAGĂ, Diana. Orientări în materie de moralitate și etică privind libertatea pedagogică și predarea conținuturilor sensibile la școală. În: Știinţă și educaţie: noi abordări și perspective. Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 21-22 martie 2024. Seria XXVI. Volumul 3. Științe umaniste. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 393-397. ISBN 978-9975-46-943-2. ISBN 978-9975-46-946-3 (Vol. 3). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-943-2
dc.identifier.isbn 978-9975-46-946-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6915
dc.description.abstract The guidelines proposed below stress the importance of morality and ethics in education, particularly regarding academic freedom and teaching sensitive topics in schools. They underscore the necessity of respecting diverse opinions, maintaining transparency and objectivity, obtaining consent, and fostering sensitivity in discussing sensitive subjects. Moreover, promoting social responsibility and collaborating with parents and the community are highlighted as essential aspects of ethical education. Authors like Jonathan Zimmerman, Amy Gutmann, Nel Noddings, and Parker J. Palmer have contributed valuable insights, advocating for the integration of empathy, critical thinking, and democratic dialogue in the educational process. By adhering to these principles, educators can create a safe and inclusive learning environment, preparing students to become responsible and empathetic citizens. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.relation.ispartofseries Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, Seria 26, 21-22 martie 2024. Vol. 3 : Ştiinţe umaniste;
dc.subject Moralitate en_US
dc.subject Etică en_US
dc.subject Educație en_US
dc.subject Morality en_US
dc.subject Ethics en_US
dc.subject Education en_US
dc.title Orientări în materie de moralitate și etică privind libertatea pedagogică și predarea conținuturilor sensibile la școală en_US
dc.title.alternative Moral and ethical guidelines on pedagogical freedom and the teaching of sensitive content at school en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account