dc.contributor.author |
CELPAN-PATIC, Natalia |
|
dc.date.accessioned |
2024-11-30T04:07:28Z |
|
dc.date.available |
2024-11-30T04:07:28Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
CELPAN-PATIC, Natalia. L’utilisation de la methode contrastive en classe de fle heterogene (le cas des structures verbales). În: Știinţă și educaţie: noi abordări și perspective. Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 21-22 martie 2024. Seria XXVI. Volumul 3. Științe umaniste. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 378-387. ISBN 978-9975-46-943-2. ISBN 978-9975-46-946-3 (Vol. 3). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-943-2 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-946-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6913 |
|
dc.description |
În ultimii ani, clasa de limbi străine a devenit din ce în ce mai eterogenă. Literatura de specialitate o mai numește și sala de clasă cu mai multe niveluri: diferență de niveluri, culturi, dezvoltare, motivație, învățare diferențiată, niveluri diferite de inteligențe multiple etc. De la profesor se așteaptă soluții educaționale relevante hic et nunc de a construi metode de învățare specifice pentru fiecare cursant. Astfel, în ultima vreme, pedagogia diferențiată este esențială în cadrul orelor de limbi străine. Am realizat această cercetare pe baza unui chestionar propus profesorilor de limbă franceză (din învățământul secundar și superior) și a altuia destinat studenților Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, viitori profesori de FLS, pentru a vedea gradele de eterogenitate ale tinerilor la orele de limbi străine şi pentru a găsi cele mai bune soluții de omogenizare a grupurilor de elevi/studenți în vederea unor obiective comune. Dintre metodele propuse pentru îmbunătățirea situației în clasă, vom evidenția metoda contrastivă ca remediere a structurilor sintactice verbale pentru o mai bună exprimare și interacțiune. |
en_US |
dc.description.abstract |
In recent years, the foreign language class has become more and more heterogeneous. The specialized literature also calls it the multi-level classroom: difference in levels, cultures, development, motivation, differentiated learning, different levels of multiple intelligences, etc. Relevant educational solutions hic et nunc are expected from the teacher to build specific learning methods for each student. It is differentiated pedagogy which is essential in language classes, in recent times. We carried out this research based on a questionnaire proposed to French language teachers (from secondary and higher education) and the other to students of the "Ion Creangă" State Pedagogical University of Chisinau, future French language teachers, to see the degrees of heterogeneity of young people at foreign language classes and to find the best solutions to homogenize classes in view of common objectives. Among the methods proposed to improve the classroom situation, we will highlight the contrastive approach as a remediation of verbal syntactic structures for better expression and interaction. |
en_US |
dc.language.iso |
fr |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, Seria 26, 21-22 martie 2024. Vol. 3 : Ştiinţe umaniste; |
|
dc.subject |
Clasă eterogenă |
en_US |
dc.subject |
Lecție de gramatică |
en_US |
dc.subject |
Metodă contrastivă |
en_US |
dc.subject |
Pedagogie diferențiată |
en_US |
dc.subject |
Contrastive approach |
en_US |
dc.subject |
Differentiated pedagogy |
en_US |
dc.subject |
Grammar lesson |
en_US |
dc.subject |
Heterogeneity of learners |
en_US |
dc.title |
L’utilisation de la methode contrastive en classe de fle heterogene (le cas des structures verbales) |
en_US |
dc.title.alternative |
Utilizarea metodei contrastive în clasa eterogenă la ora de limbă franceză (cazul structurilor verbale) |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |