Description:
Ultimele trei decenii au fost marcate de multiple transformări în predarea - învățarea limbilor, mare parte dintre acestea fiind generate de globalizare, inițial percepută drept tendință și fenomen din domeniul economiei. Trebuie să subliniem că în pofida numeroaselor controverse și contradicții, globalizarea a declanșat procese transformatoare cu impact considerabil asupra tuturor aspectelor ce țin de predarea - învățarea limbilor. Tendințele transformatoare ale globalizării, deși deopotrivă blamate și elogiate, au schimbat pentru totdeauna percepțiile despre educația lingvistică, scoțând în evidență necesitatea de a considera și include noi și noi dimensiuni pentru a echipa indivizii cu abilitățile necesare, care să pe permită să comunice eficient în diferite contexte socioculturale, educaționale sau profesionale. Articolul descrie principalele schimbări în predarea - învățarea limbilor ca rezultat al globalizării, fiind evidențiate dimensiuni precum multiculturalismul, multilingvismul și rolul transformator al tehnologiilor. În plus, sunt evidențiate efectele mobilității oamenilor facilitate de globalizare, precum și Abordarea comunicativă în predare limbilor și variațiile ulterioare ale acesteia.