Abstract:
Scopul lucrării este de a descrie diferențele specifice, caracteristicile, tehnicile metodologice și abordările care ar trebui folosite atunci când se predă matematica persoanelor care sunt interesate de fizică și au posibilitatea de a o studia profesional. Vorbind despre abilități, ne bazăm pe o abordare bazată pe activitate, a cărei esență este că prezența (sau absența) anumitor abilități este indicată, în primul rând, de procesul și rezultatul activității corespunzătoare. La rezolvarea unei probleme din punct de vedere fizic, este necesar, în primul rând, să se determine, să se aleagă sau să se construiască independent un model fizic al procesului, fenomenului real luat în considerare în problemă. În continuare, trebuie să se aleagă sau să se construiască în mod independent un model matematic care descrie modelul fizic corespunzător, adică să se determine aparatul matematic folosit pentru a rezolva problema și a lega modelele între ele. Persoanele care studiază fizica în mod intenționat prețuiesc cunoștințele matematice, respectă matematica ca știință, dar percep aceste cunoștințe foarte utilitare, ca un mijloc de înțelegere a științei fizice. Prin urmare, atunci când studiem materialul de matematică, este recomandabil să se demonstreze posibilitatea aplicării sale practice.