dc.contributor.author |
DRUȚA, Rodica |
|
dc.date.accessioned |
2024-11-14T09:13:32Z |
|
dc.date.available |
2024-11-14T09:13:32Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
DRUȚA, Rodica. Transformând educația matematică: rolul platformei educaționale educatieinteractiva.md în dezvoltarea inteligențelor multiple în liceu. În: Știinţă și educaţie: noi abordări și perspective. Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale 21-22 martie 2024, Seria XXVI. Volumul 4: Științe ale naturii. Biblioteca. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: 2024. CEP UPSC. pp. 26-38. ISBN 978-9975-46-943-2. Vol. 4 ISBN 978-9975-46-947-0. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-943-2 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-947-0 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6812 |
|
dc.description.abstract |
The article explores how the educational platform Educatieinteractivă.md can contribute to transforming mathematics education in high school, focusing on the development of multiple intelligences among students. Starting from the theory of multiple intelligences, the diversity of students' abilities is recognized, and the utilization of this diversity in the learning process is proposed. The Educatieinteractivă.md platform becomes essential in this mission, offering resources and interactive activities tailored to different learning styles and individual intelligences. The article highlights the importance of the theory of multiple intelligences in mathematics education, presenting the main functionalities of the platform and examining research results that attest to its benefits. The conclusions indicate the need to continue integrating the theory of multiple intelligences into educational practice and identify future directions for the development of the platform to maximize its impact on improving mathematics education in high school. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, Seria 26, 21-22 martie 2024. Vol. 4 : Ştiinţe ale naturii. Biblioteca; |
|
dc.subject |
Educație matematică |
en_US |
dc.subject |
Inteligențe multiple |
en_US |
dc.subject |
Platformă educațională |
en_US |
dc.subject |
Învățare personalizată |
en_US |
dc.subject |
Inovație |
en_US |
dc.subject |
Mathematics education |
en_US |
dc.subject |
Multiple intelligences |
en_US |
dc.subject |
Educational platform |
en_US |
dc.subject |
Personalized learning |
en_US |
dc.subject |
Innovation |
en_US |
dc.title |
Transformând educația matematică: rolul platformei educaționale educatieinteractiva.md în dezvoltarea inteligențelor multiple în liceu |
en_US |
dc.title.alternative |
Transforming mathematics education: the role of the educatieinteractiva.md educational platform in developing multiple intelligences in high school |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |