dc.contributor.author |
MAFTEA, Serghei |
|
dc.contributor.author |
MAFTEA, Alexandra |
|
dc.date.accessioned |
2024-11-12T11:17:01Z |
|
dc.date.available |
2024-11-12T11:17:01Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
MAFTEA, Serghei, MAFTEA, Alexandra. Aspecte privind corelaţia interdisciplinară a matematicii şi biologiei în învățământul secundar. În: Știinţă și educaţie: noi abordări și perspective. Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale 21-22 martie 2024, Seria XXVI. Volumul 4: Științe ale naturii. Biblioteca. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: 2024. CEP UPSC. pp. 18-25. ISBN 978-9975-46-943-2. Vol. 4 ISBN 978-9975-46-947-0. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-943-2 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-945-6 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6811 |
|
dc.description.abstract |
The article aims to present the possibility of interdisciplinary correlation of mathematics and biology in secondary education. This aspect implies the application of mathematical modeling in relation to several objects of study characteristic of biology. The topics addressed correspond to the curriculum for the secondary and high school classes. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, Seria 26, 21-22 martie 2024. Vol. 2 : Ştiinţe ale educaţiei; |
|
dc.subject |
Interdisciplinaritate |
en_US |
dc.subject |
Modelare matematică |
en_US |
dc.subject |
Interacțiunea matematicii cu biologia |
en_US |
dc.subject |
Interaction of mathematics with biology |
en_US |
dc.subject |
Mathematical modelling |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinary |
en_US |
dc.title |
Aspecte privind corelaţia interdisciplinară a matematicii şi biologiei în învățământul secundar |
en_US |
dc.title.alternative |
Aspects regarding the interdisciplinary correlation of mathematics and biology in secondary education |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |