dc.contributor.author |
GHIMP, Valentina |
|
dc.date.accessioned |
2024-11-08T09:50:57Z |
|
dc.date.available |
2024-11-08T09:50:57Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
GHIMP, Valentina. Sarcini didactice de calcul în matematica gimnazială. În: Știinţă și educaţie: noi abordări și perspective. Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale 21-22 martie 2024, Seria XXVI. Volumul 4: Științe ale naturii. Biblioteca. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: 2024. CEP UPSC. pp. 128-135. ISBN 978-9975-46-943-2. Vol. 4 ISBN 978-9975-46-947-0. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-943-2 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-947-0 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6802 |
|
dc.description.abstract |
Some drawings, obtained as a result of making constructions, with the aim of studying newmatter, can be used both in solving construction problems and in solving calculation problems. In theseproblems, valuesare given for some elements, but we are asked to determine other elements of thegivenfigure or geometric body.After calculating the valuesof the required elements it is useful to measurethe dimensions and compare the results obtained by calculation with the results obtained bymeasurement. After other drawings we can propose to the students to formulate problem conditions forthe determination of some or other elements and to solve the compound problems. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, Seria 26, 21-22 martie 2024. Vol. 4 : Ştiinţe ale naturii. Biblioteca; |
|
dc.subject |
Sarcină didactică de calcul |
en_US |
dc.subject |
Matematica gimnazială |
en_US |
dc.subject |
Calculation didactic task |
en_US |
dc.subject |
High school mathematics |
en_US |
dc.title |
Sarcini didactice de calcul în matematica gimnazială |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |