dc.contributor.author |
CURACIȚCHI, Angela |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-24T12:38:35Z |
|
dc.date.available |
2024-10-24T12:38:35Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
CURACIȚCHI, Angela. Формирование речевой компетенции младшего школьника в контексте решения коммуникативных задач на уроках русского языка и литературы. În: Știinţă și educaţie: noi abordări și perspective. Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 21-22 martie 2024. Seria XXVI. Volumul 2. Științe ale educației. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPSC, 2024. pp. 284-289. ISBN 978-9975-46-943-2. ISBN 978-9975-46-945-6 (Vol. 2). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-943-2 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-945-6 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6779 |
|
dc.description |
Una dintre cele mai importante și actuale misiuni în conținutul educației moderne este promovarea culturii vorbirii a elevilor, deoarece anume vorbirea acționează ca un indicator al gândirii dezvoltate, inteligenței și culturii generale. Dezvoltarea vorbirii unui școlar mic la lecțiile de limbă și literatură rusă este direct legată de procesul de dezvoltare a abilităților sale de comunicare, care se manifestă în situații de comunicare create. Organizarea unui astfel de proces în mod continuu duce la formarea atât a competenței de vorbire, cât și a competenței de comunicare, din care face parte. Nivelul de competență de vorbire a elevilor este determinat de gradul de dezvoltare al fiecăreia dintre componentele sale: lexicale, gramaticale, fonetice, dialogice și monologice, care influențează procesul de însușire a vorbirii materne a școlarului mic și, de asemenea, contribuie la interacțiunea eficientă între comunicatori. Având în vedere importanța competenței de vorbire în comunicarea interpersonală, sunt luate în considerare diverse tehnici și mijloace de lucru la formarea vorbirii la școlari mici. Prin organizarea de activități de dezvoltare a vorbirii se realizează funcția comunicativă a limbajului și a 285 vorbirii, în care rezolvarea problemelor comunicative devine un mijloc eficient de dezvoltare a vorbirii școlarilor mici. |
en_US |
dc.description.abstract |
One of the most significant and urgent tasks in the content of modern education is to improve the speech culture of pupils, since it is speech that acts as an indicator of developed thinking, intelligence and general culture. The development of speech of a junior pupil in the lessons of Russian language and literature is directly related to the process of their communicative skills development, which manifest themselves in created communicative situations. The organization of such a process on an ongoing basis leads to the formation of both speech competence and communicative competence, which makes part of it. The level of speech competence of pupils is determined by the degree of development of each of its components: lexical, grammatical, phonetic, dialogical and monological, which influence the process of junior schoolchildren mastering their native speech, as well as contribute to the effective interaction of communicants. Considering the importance of speech competence in interpersonal communication, various techniques and means of working on the formation of speech in junior schoolchildren are taken into account. By organizing activities on the development of speech, the communicative function of language and speech is realized, in which the solution of communicative problems becomes an effective means of developing the speech of junior schoolchildren. |
en_US |
dc.language.iso |
ru |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, Seria 26, 21-22 martie 2024. Vol. 2 : Ştiinţe ale educaţiei; |
|
dc.subject |
Коммуникативная компетентность |
en_US |
dc.subject |
Коммуникативные навыки |
en_US |
dc.subject |
Коммуникативная ситуация |
en_US |
dc.subject |
Коммуникант |
en_US |
dc.subject |
Речевая компетентность |
en_US |
dc.subject |
Компоненты речевой ситуации |
en_US |
dc.subject |
Коммуникативные задачи |
en_US |
dc.subject |
Сommunicative competence |
en_US |
dc.subject |
Сommunication skills |
en_US |
dc.subject |
Сommunicative situation |
en_US |
dc.subject |
Сommunicant |
en_US |
dc.subject |
Speech competence |
en_US |
dc.subject |
Components of a speech situation |
en_US |
dc.subject |
Communicative tasks |
en_US |
dc.title |
Формирование речевой компетенции младшего школьника в контексте решения коммуникативных задач на уроках русского языка и литературы |
en_US |
dc.title.alternative |
Formarea competenței de vorbire a școlarului mic în contextul rezolvării problemelor de comunicare la lecțiile de limba și literatura rusă |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |