dc.contributor.author |
SÂRGHII, Cristina |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-22T15:18:52Z |
|
dc.date.available |
2024-10-22T15:18:52Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
SÂRGHII, Cristina. Folclorul matematic în învățarea cifrei cinci cu preșcolarii. În: Știinţă și educaţie: noi abordări și perspective. Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 21-22 martie 2024. Seria XXVI. Volumul 2. Științe ale educației. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPSC, 2024. pp. 214-217. ISBN 978-9975-46-943-2. ISBN 978-9975-46-945-6 (Vol. 2). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-943-2 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-945-6 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6768 |
|
dc.description.abstract |
Mathematical folklore has a colossal influence on the mathematics education of preschoolers. The study of numbers in this case takes place by applying stories, poems, stories, riddles, counters, proverbs, etc. All learning of numbers is done on the basis of children's personal experience and, in particular, on the basis of the greatest wisdom of the people - mathematical folklore. Mathematical folklore for preschoolers refers to the use of traditions, stories, songs, games and other forms of cultural expression of the ancestral treasure. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, Seria 26, 21-22 martie 2024. Vol. 2 : Ştiinţe ale educaţiei; |
|
dc.subject |
Folclor matematic |
en_US |
dc.subject |
Educație matematică preșcolară |
en_US |
dc.subject |
Ghicitoare |
en_US |
dc.subject |
Numărare |
en_US |
dc.subject |
Math folklore |
en_US |
dc.subject |
Preschool math education |
en_US |
dc.subject |
Riddle |
en_US |
dc.subject |
Counting |
en_US |
dc.title |
Folclorul matematic în învățarea cifrei cinci cu preșcolarii |
en_US |
dc.title.alternative |
Mathematical folklore in learning the number 5 with preschoolers |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |