REPOZITORIU UPSC

Развитие педагогических компетенций в создании психологически-безопасной образовательной среды

Show simple item record

dc.contributor.author GANUZIN, Valeri
dc.contributor.author KOVALEVA, Elena
dc.date.accessioned 2024-10-13T05:08:15Z
dc.date.available 2024-10-13T05:08:15Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation GANUZIN, Valeri, KOVALEVA, Elena. Развитие педагогических компетенций в создании психологически-безопасной образовательной среды. În: Știinţă și educaţie: noi abordări și perspective. Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 21-22 martie 2024. Seria XXVI. Volumul 1. Științe sociale și comportamentale. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 164-168. ISBN 978-9975-46-943-2. ISBN 978-9975-46-944-9 (Vol. 1). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-943-2
dc.identifier.isbn 978-9975-46-944-9
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6728
dc.description Crearea unui mediu psihologic și pedagogic este un aspect important al activității unui profesor. Siguranța psihologică este strâns legată de condițiile de dezvoltare a personalității copiilor. Competența unui profesor ar trebui să includă capacitatea de a crea și menține condiții pentru siguranța psihologică a copiilor. Comunicarea și trăsăturile de personalitate ale profesorului sunt factori care garantează siguranța psihologică a mediului educațional. Componentele securității psihologice a mediului educațional sunt orientarea umanistă a școlii, climatul psihologic, structura socio-psihologică a corpului didactic, organizarea psihologică a condiţiilor de transfer de cunoştinţe. en_US
dc.description.abstract The creation of a psychological and pedagogical environment is an important aspect of a teacher’s activity. Psychological safety is closely related to the conditions for the development of children’s personality. The competence of a teacher should include the ability to create and maintain conditions for the psychological safety of the children. Communication and personality traits of the teacher are factors ensuring the psychological safety of the educational environment.The components of the psychological safety of the educational environment are the humanistic orientation of the school, the psychological climate, the socio-psychological structure of the teaching staff, and the psychological organization of the conditions for the transfer of knowledge. en_US
dc.language.iso ru en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.relation.ispartofseries Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, Seria 26, 21-22 martie 2024. Vol. 1: Ştiinţe sociale şi comportamentale;
dc.subject Competențe pedagogice en_US
dc.subject Siguranță psihologică en_US
dc.subject Mediul educațional en_US
dc.subject Climat psihologic en_US
dc.subject Pedagogical competences en_US
dc.subject Psychological safety en_US
dc.subject Educational environment en_US
dc.subject Psychological climate en_US
dc.title Развитие педагогических компетенций в создании психологически-безопасной образовательной среды en_US
dc.title.alternative Development of pedagogical competencies in creating a psychologically safe educational environment en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account