dc.contributor.author |
GANUZIN, Valeri |
|
dc.contributor.author |
KOVALEVA, Elena |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-13T05:08:15Z |
|
dc.date.available |
2024-10-13T05:08:15Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
GANUZIN, Valeri, KOVALEVA, Elena. Развитие педагогических компетенций в создании психологически-безопасной образовательной среды. În: Știinţă și educaţie: noi abordări și perspective. Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 21-22 martie 2024. Seria XXVI. Volumul 1. Științe sociale și comportamentale. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 164-168. ISBN 978-9975-46-943-2. ISBN 978-9975-46-944-9 (Vol. 1). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-943-2 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-944-9 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6728 |
|
dc.description |
Crearea unui mediu psihologic și pedagogic este un aspect important al activității unui profesor. Siguranța psihologică este strâns legată de condițiile de dezvoltare a personalității copiilor. Competența unui profesor ar trebui să includă capacitatea de a crea și menține condiții pentru siguranța psihologică a copiilor. Comunicarea și trăsăturile de personalitate ale profesorului sunt factori care garantează siguranța psihologică a mediului educațional. Componentele securității psihologice a mediului educațional sunt orientarea umanistă a școlii, climatul psihologic, structura socio-psihologică a corpului didactic, organizarea psihologică a condiţiilor de transfer de cunoştinţe. |
en_US |
dc.description.abstract |
The creation of a psychological and pedagogical environment is an important aspect of a teacher’s activity. Psychological safety is closely related to the conditions for the development of children’s personality. The competence of a teacher should include the ability to create and maintain conditions for the psychological safety of the children. Communication and personality traits of the teacher are factors ensuring the psychological safety of the educational environment.The components of the psychological safety of the educational environment are the humanistic orientation of the school, the psychological climate, the socio-psychological structure of the teaching staff, and the psychological organization of the conditions for the transfer of knowledge. |
en_US |
dc.language.iso |
ru |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, Seria 26, 21-22 martie 2024. Vol. 1: Ştiinţe sociale şi comportamentale; |
|
dc.subject |
Competențe pedagogice |
en_US |
dc.subject |
Siguranță psihologică |
en_US |
dc.subject |
Mediul educațional |
en_US |
dc.subject |
Climat psihologic |
en_US |
dc.subject |
Pedagogical competences |
en_US |
dc.subject |
Psychological safety |
en_US |
dc.subject |
Educational environment |
en_US |
dc.subject |
Psychological climate |
en_US |
dc.title |
Развитие педагогических компетенций в создании психологически-безопасной образовательной среды |
en_US |
dc.title.alternative |
Development of pedagogical competencies in creating a psychologically safe educational environment |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |