REPOZITORIU UPSC

Etapele dezvoltării comportamentului prosocial la copiii de vârstă școlară mică

Show simple item record

dc.contributor.author BEȘU, Ana-Maria
dc.date.accessioned 2024-10-10T17:11:04Z
dc.date.available 2024-10-10T17:11:04Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation BEȘU, Ana-Maria. Etapele dezvoltării comportamentului prosocial la copiii de vârstă școlară mică. În: Știinţă și educaţie: noi abordări și perspective. Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 21-22 martie 2024. Seria XXVI. Volumul 2. Științe ale educației. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPSC, 2024. pp. 160-165. ISBN 978-9975-46-943-2. ISBN 978-9975-46-945-6 (Vol. 2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-943-2
dc.identifier.isbn 978-9975-46-945-6
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6725
dc.description.abstract The proposed article explores the importance and evolution of prosocial behavior during middle childhood, focusing on the significant contributions of prestigious researchers: Albert Bandura, Carol Gilligan, Martin Hoffman, and Nancy Eisenberg. In this developmental stage, children face a series of social and emotional challenges, and educators play an essential role in guiding this process. By analyzing the theories and research of these experts, the article provides a comprehensive perspective on how children develop socioemotional skills and prosocial behaviors. Concepts such as social learning, gender perspectives, empathy, altruism, and emotional self-regulation are explored, highlighting their importance in shaping healthy prosocial behavior. The article also suggests ways to promote socioemotional development in educational environments, offering a useful guide for educators and parents to support children in developing a strong prosocial behavior during middle childhood. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.relation.ispartofseries Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, Seria 26, 21-22 martie 2024. Vol. 2 : Ştiinţe ale educaţiei;
dc.subject Сomportament prosocial en_US
dc.subject Înțelegere morală en_US
dc.subject Empatie en_US
dc.subject Autoreglare emoțională en_US
dc.subject Competență socioemoțională en_US
dc.subject Teoria minții en_US
dc.subject Perspective de gen en_US
dc.subject Prosocial behavior en_US
dc.subject Moral understanding en_US
dc.subject Emotional self-regulation en_US
dc.subject Socioemotional competencies en_US
dc.subject Theory of mind en_US
dc.subject Gender perspectives en_US
dc.title Etapele dezvoltării comportamentului prosocial la copiii de vârstă școlară mică en_US
dc.title.alternative Stages of prosocial behavior development in young schoolage children en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account