dc.contributor.author |
BEȘU, Ana-Maria |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-10T17:11:04Z |
|
dc.date.available |
2024-10-10T17:11:04Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
BEȘU, Ana-Maria. Etapele dezvoltării comportamentului prosocial la copiii de vârstă școlară mică. În: Știinţă și educaţie: noi abordări și perspective. Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 21-22 martie 2024. Seria XXVI. Volumul 2. Științe ale educației. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPSC, 2024. pp. 160-165. ISBN 978-9975-46-943-2. ISBN 978-9975-46-945-6 (Vol. 2). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-943-2 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-945-6 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6725 |
|
dc.description.abstract |
The proposed article explores the importance and evolution of prosocial behavior during middle childhood, focusing on the significant contributions of prestigious researchers: Albert Bandura, Carol Gilligan, Martin Hoffman, and Nancy Eisenberg. In this developmental stage, children face a series of social and emotional challenges, and educators play an essential role in guiding this process. By analyzing the theories and research of these experts, the article provides a comprehensive perspective on how children develop socioemotional skills and prosocial behaviors. Concepts such as social learning, gender perspectives, empathy, altruism, and emotional self-regulation are explored, highlighting their importance in shaping healthy prosocial behavior. The article also suggests ways to promote socioemotional development in educational environments, offering a useful guide for educators and parents to support children in developing a strong prosocial behavior during middle childhood. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, Seria 26, 21-22 martie 2024. Vol. 2 : Ştiinţe ale educaţiei; |
|
dc.subject |
Сomportament prosocial |
en_US |
dc.subject |
Înțelegere morală |
en_US |
dc.subject |
Empatie |
en_US |
dc.subject |
Autoreglare emoțională |
en_US |
dc.subject |
Competență socioemoțională |
en_US |
dc.subject |
Teoria minții |
en_US |
dc.subject |
Perspective de gen |
en_US |
dc.subject |
Prosocial behavior |
en_US |
dc.subject |
Moral understanding |
en_US |
dc.subject |
Emotional self-regulation |
en_US |
dc.subject |
Socioemotional competencies |
en_US |
dc.subject |
Theory of mind |
en_US |
dc.subject |
Gender perspectives |
en_US |
dc.title |
Etapele dezvoltării comportamentului prosocial la copiii de vârstă școlară mică |
en_US |
dc.title.alternative |
Stages of prosocial behavior development in young schoolage children |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |