REPOZITORIU UPSC

Abordarea constructivistă a învățării: configurații actuale

Show simple item record

dc.contributor.author LAȘCU, Lilia
dc.date.accessioned 2024-10-10T17:00:00Z
dc.date.available 2024-10-10T17:00:00Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation LAȘCU, Lilia. Abordarea constructivistă a învățării: configurații actuale. În: Știinţă și educaţie: noi abordări și perspective. Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 21-22 martie 2024. Seria XXVI. Volumul 2. Științe ale educației. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPSC, 2024. pp. 156-159. ISBN 978-9975-46-943-2. ISBN 978-9975-46-945-6 (Vol. 2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-943-2
dc.identifier.isbn 978-9975-46-945-6
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6724
dc.description.abstract The article highlights theoretical approaches with reference to the phenomenon of learning from a constructivist perspective. The major directions/perspectives – cognitive constructivism and social constructivism – are presented and characterized. The value of constructivist principles that make the learning process more efficient is outlined. Ideas specific to constructivist learning, interpretive and applied perspectives in approaching educational theory and practice are presented. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.relation.ispartofseries Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, Seria 26, 21-22 martie 2024. Vol. 2 : Ştiinţe ale educaţiei;
dc.subject Constructivism en_US
dc.subject Cunoaștere științifică en_US
dc.subject Autoconstrucție en_US
dc.subject Paradigmă de învățare en_US
dc.subject Scientific knowledge en_US
dc.subject Self-construction en_US
dc.subject Learning paradigm en_US
dc.title Abordarea constructivistă a învățării: configurații actuale en_US
dc.title.alternative The constructivist approach to learning: current configurations en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account