dc.contributor.author |
LAȘCU, Lilia |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-10T17:00:00Z |
|
dc.date.available |
2024-10-10T17:00:00Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
LAȘCU, Lilia. Abordarea constructivistă a învățării: configurații actuale. În: Știinţă și educaţie: noi abordări și perspective. Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 21-22 martie 2024. Seria XXVI. Volumul 2. Științe ale educației. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPSC, 2024. pp. 156-159. ISBN 978-9975-46-943-2. ISBN 978-9975-46-945-6 (Vol. 2). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-943-2 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-945-6 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6724 |
|
dc.description.abstract |
The article highlights theoretical approaches with reference to the phenomenon of learning from a constructivist perspective. The major directions/perspectives – cognitive constructivism and social constructivism – are presented and characterized. The value of constructivist principles that make the learning process more efficient is outlined. Ideas specific to constructivist learning, interpretive and applied perspectives in approaching educational theory and practice are presented. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, Seria 26, 21-22 martie 2024. Vol. 2 : Ştiinţe ale educaţiei; |
|
dc.subject |
Constructivism |
en_US |
dc.subject |
Cunoaștere științifică |
en_US |
dc.subject |
Autoconstrucție |
en_US |
dc.subject |
Paradigmă de învățare |
en_US |
dc.subject |
Scientific knowledge |
en_US |
dc.subject |
Self-construction |
en_US |
dc.subject |
Learning paradigm |
en_US |
dc.title |
Abordarea constructivistă a învățării: configurații actuale |
en_US |
dc.title.alternative |
The constructivist approach to learning: current configurations |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |