REPOZITORIU UPSC

Perspective teoretico-praxiologice pentru cunoașterea și recunoașterea valorilor pedagogice ca surse ale dezvoltării atitudinii nonconflictuale

Show simple item record

dc.contributor.author ȚĂRNĂ, Ecaterina
dc.date.accessioned 2024-10-03T17:09:31Z
dc.date.available 2024-10-03T17:09:31Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation ȚĂRNĂ, Ecaterina. Perspective teoretico-praxiologice pentru cunoașterea și recunoașterea valorilor pedagogice ca surse ale dezvoltării atitudinii nonconflictuale. În: Știinţă și educaţie: noi abordări și perspective. Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 21-22 martie 2024. Seria XXVI. Volumul 2. Științe ale educației. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPSC, 2024. pp. 28-35. ISBN 978-9975-46-943-2. ISBN 978-9975-46-945-6 (Vol. 2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-943-2
dc.identifier.isbn 978-9975-46-945-6
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6687
dc.description.abstract By knowing the pedagogical values, an adherence to the authentic meaning of the values is produced, and by recognizing the pedagogical values, an affective experience of them is produced, becoming attitudes-values and directing the students' intelligence in a positive sense. In this article, we mention that in terms of teaching staff training, there are too few content units with reference to knowing and recognizing of pedagogical values, programs and courses aimed at developing the non-conflictual attitude of pedagogical students from the perspective of professional integration are definitely missing. In these uncertain conditions, it is expected to think about the importance of knowing and recognizing of pedagogical values as sources of the development of non-conflictual attitude from the perspective of professional integration, being also the legitimizing criteria for the constructive resolution of conflicts. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.relation.ispartofseries Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, Seria 26, 21-22 martie 2024. Vol. 2 : Ştiinţe ale educaţiei;
dc.subject Pedagogical values en_US
dc.subject Non-conflictual attitude en_US
dc.subject Knowledge of pedagogical values en_US
dc.subject Recognition of pedagogical values en_US
dc.title Perspective teoretico-praxiologice pentru cunoașterea și recunoașterea valorilor pedagogice ca surse ale dezvoltării atitudinii nonconflictuale en_US
dc.title.alternative Theoretical-praxiological perspectives to know and recognize the pedagogical values as sources of the development of non-conflictual attitude en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account