Abstract:
Entrepreneurs are essential to the economic prosperity of countries, and studying the impact of exposure to entrepreneurship through the family on children's entrepreneurial intentions is important for identifying opportunities for intervention. The results of intergroup comparisons of means revealed that respondents with family entrepreneurial history show stronger entrepreneurial intentions and have a more positive attitude towards an entrepreneurial career, compared to those who had no exposure to entrepreneurship in the family. Our results are consistent with previous research indicating that the family environment plays a significant role in shaping individuals' entrepreneurial attitudes and behaviors.
Description:
Antreprenorii sunt esenșiali bunei dezvoltări economice a țărilor, iar studierea impactului expunerii la antreprenoriat prin intermediul familiei asupra intențiilor antreprenoriale ale copiilor este importantă pentru identificarea oportunităților de intervenție. Rezultatele comparațiilor intergrup a mediilor au relevat că respondenții care provin din familii cu istoric antreprenorial manifestă intenții antreprenoriale mai puternice și au o atitudine mai pozitivă față de o carieră antreprenorială, în comparație cu cei care nu au avut parte de expunere la antreprenoriat în familie. Rezultatele sunt în concordanță cu cercetări anterioare indicând faptul că mediul familial joacă un rol semnificativ în modelarea atitudinilor și comportamentelor antreprenoriale ale indivizilor.