REPOZITORIU UPSC

Particularitățile competențelor sociale ale preadolescenților din familii complete și monoparentale

Show simple item record

dc.contributor.author NEMES, Madocsa-Nandor
dc.date.accessioned 2024-09-24T08:53:23Z
dc.date.available 2024-09-24T08:53:23Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation NEMES, Madocsa-Nandor. Particularitățile competențelor sociale ale preadolescenților din familii complete și monoparentale. În: Probleme actuale ale științelor umanistice: Conferința Științifică Anuală a doctoranzilor cu participare internațională. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023, pp. 247-251. ISBN 978-9975-46-849-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-849-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6671
dc.description Perioada preadolescenței este critică în dezvoltare, iar competențele sociale pe care un individ le posedă vor determina calitatea relațiilor sale viitoare. Considerând că este necesar înțelegerea deficitelor care apar, cercetarea are ca scop evaluarea competențelor sociale ale preadolescenților din perspectiva componenței familiei. Au fost comparate diferite aspecte ale competențelor sociale între preadolescenții care provin din familii monoparentale (N=61) și cei care provin din familii complete (N=158). În urma aplicării testului t, rezultatele au relevat diferențe semnificative în defavoarea respendenților din condiția monoparentală, obținând în medie un grad mai redus de decizionare responsabilă și competențe sociale totale. en_US
dc.description.abstract The period of preadolescence is critical in development, and the level of social competence an individual possesses will determine the quality of his future relationships. Considering that it is necessary to understand the deficits that appear, the research aims to evaluate the social competence of preadolescents through the lens of family composition. Different aspects of social competence were compared between preadolescents from singleparent families (N=61) and those from complete families (N=158). Following the application of the t-test, the results revealed significant unfavorable differences for the single-parent respondents, exhibiting on average a lower degree of responsible decision-making and total social competence. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Competențe sociale en_US
dc.subject Preadolescent en_US
dc.subject Familie en_US
dc.subject Monoparental en_US
dc.subject Social competence en_US
dc.subject Family en_US
dc.subject Single-parent en_US
dc.title Particularitățile competențelor sociale ale preadolescenților din familii complete și monoparentale en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account