REPOZITORIU UPSC

Identitate și alteritate în Take, Ianke și Cadîr de V. I. Popa

Show simple item record

dc.contributor.author VĂSIOIU, Marcelica-Alexandrina
dc.date.accessioned 2024-09-23T10:15:33Z
dc.date.available 2024-09-23T10:15:33Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation VĂSIOIU, Marcelica-Alexandrina. Identitate și alteritate în Take, Ianke și Cadîr de V. I. Popa. În: Probleme actuale ale științelor umanistice: Conferința Științifică Anuală a doctoranzilor cu participare internațională. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023, pp. 202-205. ISBN 978-9975-46-849-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-849-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6654
dc.description Introducerea în cadrul Curriculumului la Limba şi literatura română pentru gimnaziu a elementelor de interculturalitate este cât se poate de benefică în contextul contemporan, iar abordarea integrată a acestora vizează dezvoltarea competenţelor pentru acceptarea imaginii Celuilalt în comunicarea interculturală. La clasa a VIII-a, unitatea de învățare Cum sunt ceilalți? are asociat ca text dramatic suport comedia Take, Ianke și Cadâr de Victor Ion Popa. Textul reprezintă o alegere cât se poate de potrivită pentru a se analiza distincția - 203 - firească dintre identitatea personală și identitatea Celuilalt, la nivelul piesei fiind cristalizat mediul multietnic și multicultural al unui târg de provincie din zona Moldovei în perioada interbelică. en_US
dc.description.abstract The introduction of elements of interculturality into the Romanian Language and Literature Curriculum for secondary schools is as beneficial as possible in the contemporary context, and their integrated approach aims at developing skills for accepting the IMAGE OF OTHERS in intercultural communication. In the 8th grade, the learning unit How are others? has associated as supporting dramatic text, the comedy Take, Ianke and Cadâr by Victor Ion Popa. This is a very suitable choice to analyze the natural distinction between personal identity and the identity of the other, because, at the level of the piece, the multi-ethnic and multicultural environment of a provincial fair in the area of Moldova, in the interwar period, is crystallized. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Identitate en_US
dc.subject Alteritate en_US
dc.subject Interculturalitate en_US
dc.subject Identity en_US
dc.subject Interculturality en_US
dc.title Identitate și alteritate în Take, Ianke și Cadîr de V. I. Popa en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account