REPOZITORIU UPSC

Studiu comparativ privind familiarizarea preșcolarilor cu natura în românia și Republica Moldova

Show simple item record

dc.contributor.author UNGUREANU, Eugenia Nadia
dc.date.accessioned 2024-09-23T08:32:44Z
dc.date.available 2024-09-23T08:32:44Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation UNGUREANU, Eugenia Nadia. Studiu comparativ privind familiarizarea preșcolarilor cu natura în românia și Republica Moldova. În: Probleme actuale ale științelor umanistice: Conferința Științifică Anuală a doctoranzilor cu participare internațională. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023, pp. 194-198. ISBN 978-9975-46-849-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-849-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6652
dc.description Ceea ce îl înconjoară pe copil constituie un conținut posibil de asimilat. Selecția acelor conținuturi semnificative prin raportare la natură, într-un mod adaptat, conduce la receptarea unei lumi înconjurătoare interesante, având în vedere importanța pentru orientarea adecvată în spațiul înconjurător. Informațiile despre obiectele din proximitatea copilului, despre plante sau viețuitoare se cer prezentate într-o logică impusă de nivelurile de dezvoltare intelectuală și emoțională deținute de preșcolar. Conținuturile despre om, animale, plante, anotimpuri, aspecte generale și elemente specifice, precum și sesizarea relațiile existente ce fac obiectul familiarizării preșcolarului cu natura sunt subordonate caracteristicilor de vârstă și parcurgerii în etape pentru a facilita înțelegerea. en_US
dc.description.abstract What surrounds the child constitutes content that is possible to assimilate. The selection of those substantial contents by reference to nature in an adapted way leads to the reception of an interested surrounding world, given the importance of proper orientation in the surrounding natural space. Information about objects in the proximity of the child, about plants or living things must be present in a logic imposed by the levels of intellectual and emotional development held by the preschooler. The contents about man, animals, plants, seasons, general aspects, and specific elements, as well as the notification of the existing relationships that are the subject of the familiarization of the preschooler with nature, are subordinated to the characteristics of age and the going through in stages to facilitate understanding. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Educație timpurie en_US
dc.subject Curriculum en_US
dc.subject Practică educațională en_US
dc.subject Cunoașterea mediului natural en_US
dc.subject Early education en_US
dc.subject Educational practice en_US
dc.subject Knowledge of the natural environment en_US
dc.title Studiu comparativ privind familiarizarea preșcolarilor cu natura în românia și Republica Moldova en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account