REPOZITORIU UPSC

Activitatea experențială de cercetare la baza formării abilităților de cercetare la copii de vârstă preșcolară

Show simple item record

dc.contributor.author STOICA (BOLTAȘU), Georgiana
dc.date.accessioned 2024-09-23T08:16:23Z
dc.date.available 2024-09-23T08:16:23Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation STOICA (BOLTAȘU), Georgiana. Activitatea experențială de cercetare la baza formării abilităților de cercetare la copii de vârstă preșcolară. În: Probleme actuale ale științelor umanistice: Conferința Științifică Anuală a doctoranzilor cu participare internațională. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023, pp. 180-185. ISBN 978-9975-46-849-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-849-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6649
dc.description În acest articol sunt descrise aspecte ale activității de cercetare la copii de 5-6 ani în contextul educației pentru mediu. Inițial a fost identificat instrumentarul de diagnostic și criteriile de evaluare a abilităților de cercetare la preșcolari (capacitatea de a vedea problema, de a pune întrebări, de a prezenta ipoteze, definirea conceptelor, clasificarea obiectelor/fenomenelor, observarea și compararea, efectuarea experimentelor, concluzionare și argumentare). A fost elaborat un algoritm metodologic al activităților experențiale. Ca rezultat al aplicării s-a constatat îmbunătățire performanțelor copiiilor lotului experimental, fapt vizat rezultatele cantitative și calitative la reprezentanții grupului experimental. en_US
dc.description.abstract This article describes aspects of research activities for 5-6 year olds in the context of environmental education. Initially, the diagnostic tools and assessment criteria for research skills in preschoolers were identified (the ability to identifya problem, ask questions, present hypotheses, define concepts, classify objects/phenomena, observe and compare, perform experiments, conclude and reasoning). A methodological algorithm forexperiential activities was developed. As a result of its implementation, improvements in the performance of the children in the experimental group were observed, both in terms of quantitative and qualitative outcomes. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Activitate de cercetare en_US
dc.subject Educație pentru mediu en_US
dc.subject Activitate experențială en_US
dc.subject Research activity en_US
dc.subject Environmental education en_US
dc.subject Experiential activity en_US
dc.title Activitatea experențială de cercetare la baza formării abilităților de cercetare la copii de vârstă preșcolară en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account