Abstract:
The formation of psychophysical health in early education constitutes a solid foundation of the personality of the future adult. The preschooler's personality takes shape and the balance between his own personality traits and those of other learners is achieved. That is why the educational environment together with the family environment will leave its mark on the child. The involvement of preschool teachers has a primary role in the formation of children's psychophysical health and the organization of an educational space specific to hygiene and health maintenance norms. The results of the questionnaire addressed to teaching staff reflect their vision on the formation of psychophysical health in Early Childhood Education. The results of the questionnaire addressed to teaching staff reflect their vision on the formation of phychophysical health in Early Childhood Education and attest to major gaps regarding, methological aspects, differentiation and the concept of psychopsysical health.
Description:
Formarea sănătății psihofizice în educația timpurie constituie un fundament solid al personalității viitorului adult. Personalitatea preșcolarului prinde contur și se realizează echilibrul între trăsăturile de personalitate proprii și cele ale celorlalți educabili. De aceea mediul educațional alături de mediul familial își va pune amprenta asupra copilului. Implicarea cadrelor didactice din învățământul preșcolar are un rol primordial în formarea sănătății psihofizice a copiilor și organizarea unui spațiu educațional propriu normelor de igienă și menținere a sănătății. Rezultatele chestionarului adresat cadrelor didactice reflectă viziunea acestora asupra formării sănătății psihofizice - 176 - în Educația Timpurie și atestă lacune majore în privința aspectelor metodologice, diferențierii și conceptului de sănătate psihofizică.