REPOZITORIU UPSC

Formarea deprinderilor modului sănătos de viaţă din perspectiva metodelor didactice interactive, la nivelul învăţământului primar şi preşcolar din România

Show simple item record

dc.contributor.author IORDACHE, Ioana Roxana
dc.date.accessioned 2024-09-22T09:45:10Z
dc.date.available 2024-09-22T09:45:10Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation IORDACHE, Ioana Roxana. Formarea deprinderilor modului sănătos de viaţă din perspectiva metodelor didactice interactive, la nivelul învăţământului primar şi preşcolar din România. În: Probleme actuale ale științelor umanistice: Conferința Științifică Anuală a doctoranzilor cu participare internațională. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023, pp. 124-127. ISBN 978-9975-46-849-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-849-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6635
dc.description Principalele teme abordate în cadrul activităților/lecţiilor de Educaţie pentru Sănătate, în Şcoala Românească, în contextul formării unui mod de viață sănătos sunt: noţiuni elementare de anatomie şi fiziologie, etapele creşterii şi dezvoltării organismului; igiena personală; activitate fizică şi odihnă; sănătatea-mentală, alimentară, a reproducerii, a mediului; noțiuni elementare cu privire la consumul şi abuzul de substanţe toxice; accidente și prim-ajutor, violenţă, abuz fizic, violenţă în familie. În studiul nostru am optat pentru aplicarea metodelor activ-participative, deoarece formarea deprinderilor și abilităților unui MSV se conturează mai eficient în procesul de interacțiune, cooperare, în forme active de muncă educativă. Aşadar, remarcăm faptul că, utilizarea diversificată a metodelor activ-participative, în corelare cu abordările specifice ale formării modului sănătos de viață facilitează o rată sporită a formării durabile a conținuturilor şi o motivare sporită pentru adoptarea unui comportament sanogen. en_US
dc.description.abstract The main subjects that are adressed during the activities/lessons of the Health Education program, in the Romanian school system, regarding implementing a healthy lifestyle are: basic notions of anatomy and physiology, the steps of growing and developing of the human organism; personal hygiene, psyhical activity and rest; mental health, healthy eating, reproduction and enviromental health; basic notions regarding the use and abuse of toxic substances; accidents and first-aid, violence, psyhical abuse, family violence. In our study we chose to apply the active-participative methods, because the consolidation of skills and abilities of a healthy lifestyle are more effective in the presence of the interaction and cooperation process, also in active forms of educational work.So, we notice that using more diverse active-participative methods, correlated with usual approaches of forming a healthy lifestyle makes it easier to concede a higher rate of long-term contents and a bigger motivation to achieve a healthy behaviour en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Mod de viață sănătos en_US
dc.subject Metode activ-participative en_US
dc.subject Deprindere en_US
dc.subject Competenţă en_US
dc.subject Învăţământ primar en_US
dc.subject Învățământ preșcolar en_US
dc.subject Healthy lifestyle en_US
dc.subject Active-participating methods en_US
dc.subject Competences en_US
dc.subject Primary learning system en_US
dc.subject Pre-school learning system en_US
dc.title Formarea deprinderilor modului sănătos de viaţă din perspectiva metodelor didactice interactive, la nivelul învăţământului primar şi preşcolar din România en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account