dc.contributor.author |
IORDACHE, Ioana Roxana |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-22T09:45:10Z |
|
dc.date.available |
2024-09-22T09:45:10Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
IORDACHE, Ioana Roxana. Formarea deprinderilor modului sănătos de viaţă din perspectiva metodelor didactice interactive, la nivelul învăţământului primar şi preşcolar din România. În: Probleme actuale ale științelor umanistice: Conferința Științifică Anuală a doctoranzilor cu participare internațională. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023, pp. 124-127. ISBN 978-9975-46-849-7. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-849-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6635 |
|
dc.description |
Principalele teme abordate în cadrul activităților/lecţiilor de Educaţie pentru Sănătate, în Şcoala Românească, în contextul formării unui mod de viață sănătos sunt: noţiuni elementare de anatomie şi fiziologie, etapele creşterii şi dezvoltării organismului; igiena personală; activitate fizică şi odihnă; sănătatea-mentală, alimentară, a reproducerii, a mediului; noțiuni elementare cu privire la consumul şi abuzul de substanţe toxice; accidente și prim-ajutor, violenţă, abuz fizic, violenţă în familie. În studiul nostru am optat pentru aplicarea metodelor activ-participative, deoarece formarea deprinderilor și abilităților unui MSV se conturează mai eficient în procesul de interacțiune, cooperare, în forme active de muncă educativă. Aşadar, remarcăm faptul că, utilizarea diversificată a metodelor activ-participative, în corelare cu abordările specifice ale formării modului sănătos de viață facilitează o rată sporită a formării durabile a conținuturilor şi o motivare sporită pentru adoptarea unui comportament sanogen. |
en_US |
dc.description.abstract |
The main subjects that are adressed during the activities/lessons of the Health Education program, in the Romanian school system, regarding implementing a healthy lifestyle are: basic notions of anatomy and physiology, the steps of growing and developing of the human organism; personal hygiene, psyhical activity and rest; mental health, healthy eating, reproduction and enviromental health; basic notions regarding the use and abuse of toxic substances; accidents and first-aid, violence, psyhical abuse, family violence. In our study we chose to apply the active-participative methods, because the consolidation of skills and abilities of a healthy lifestyle are more effective in the presence of the interaction and cooperation process, also in active forms of educational work.So, we notice that using more diverse active-participative methods, correlated with usual approaches of forming a healthy lifestyle makes it easier to concede a higher rate of long-term contents and a bigger motivation to achieve a healthy behaviour |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Mod de viață sănătos |
en_US |
dc.subject |
Metode activ-participative |
en_US |
dc.subject |
Deprindere |
en_US |
dc.subject |
Competenţă |
en_US |
dc.subject |
Învăţământ primar |
en_US |
dc.subject |
Învățământ preșcolar |
en_US |
dc.subject |
Healthy lifestyle |
en_US |
dc.subject |
Active-participating methods |
en_US |
dc.subject |
Competences |
en_US |
dc.subject |
Primary learning system |
en_US |
dc.subject |
Pre-school learning system |
en_US |
dc.title |
Formarea deprinderilor modului sănătos de viaţă din perspectiva metodelor didactice interactive, la nivelul învăţământului primar şi preşcolar din România |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |