| dc.contributor.author | IORDACHE, Ioana Roxana | |
| dc.date.accessioned | 2024-09-22T09:45:10Z | |
| dc.date.available | 2024-09-22T09:45:10Z | |
| dc.date.issued | 2023 | |
| dc.identifier.citation | IORDACHE, Ioana Roxana. Formarea deprinderilor modului sănătos de viaţă din perspectiva metodelor didactice interactive, la nivelul învăţământului primar şi preşcolar din România. În: Probleme actuale ale științelor umanistice: Conferința Științifică Anuală a doctoranzilor cu participare internațională. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023, pp. 124-127. ISBN 978-9975-46-849-7. | en_US |
| dc.identifier.isbn | 978-9975-46-849-7 | |
| dc.identifier.uri | http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6635 | |
| dc.description | Principalele teme abordate în cadrul activităților/lecţiilor de Educaţie pentru Sănătate, în Şcoala Românească, în contextul formării unui mod de viață sănătos sunt: noţiuni elementare de anatomie şi fiziologie, etapele creşterii şi dezvoltării organismului; igiena personală; activitate fizică şi odihnă; sănătatea-mentală, alimentară, a reproducerii, a mediului; noțiuni elementare cu privire la consumul şi abuzul de substanţe toxice; accidente și prim-ajutor, violenţă, abuz fizic, violenţă în familie. În studiul nostru am optat pentru aplicarea metodelor activ-participative, deoarece formarea deprinderilor și abilităților unui MSV se conturează mai eficient în procesul de interacțiune, cooperare, în forme active de muncă educativă. Aşadar, remarcăm faptul că, utilizarea diversificată a metodelor activ-participative, în corelare cu abordările specifice ale formării modului sănătos de viață facilitează o rată sporită a formării durabile a conținuturilor şi o motivare sporită pentru adoptarea unui comportament sanogen. | en_US |
| dc.description.abstract | The main subjects that are adressed during the activities/lessons of the Health Education program, in the Romanian school system, regarding implementing a healthy lifestyle are: basic notions of anatomy and physiology, the steps of growing and developing of the human organism; personal hygiene, psyhical activity and rest; mental health, healthy eating, reproduction and enviromental health; basic notions regarding the use and abuse of toxic substances; accidents and first-aid, violence, psyhical abuse, family violence. In our study we chose to apply the active-participative methods, because the consolidation of skills and abilities of a healthy lifestyle are more effective in the presence of the interaction and cooperation process, also in active forms of educational work.So, we notice that using more diverse active-participative methods, correlated with usual approaches of forming a healthy lifestyle makes it easier to concede a higher rate of long-term contents and a bigger motivation to achieve a healthy behaviour | en_US |
| dc.language.iso | ro | en_US |
| dc.publisher | Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” | en_US |
| dc.subject | Mod de viață sănătos | en_US |
| dc.subject | Metode activ-participative | en_US |
| dc.subject | Deprindere | en_US |
| dc.subject | Competenţă | en_US |
| dc.subject | Învăţământ primar | en_US |
| dc.subject | Învățământ preșcolar | en_US |
| dc.subject | Healthy lifestyle | en_US |
| dc.subject | Active-participating methods | en_US |
| dc.subject | Competences | en_US |
| dc.subject | Primary learning system | en_US |
| dc.subject | Pre-school learning system | en_US |
| dc.title | Formarea deprinderilor modului sănătos de viaţă din perspectiva metodelor didactice interactive, la nivelul învăţământului primar şi preşcolar din România | en_US |
| dc.type | Article | en_US |