REPOZITORIU UPSC

Autoreglarea procesului formativ de dezvoltare a competenței de cercetare/investigare la disciplina geografie utilizând jurnalul reflexiv

Show simple item record

dc.contributor.author DUMITRAȘCU, Doina Maria
dc.date.accessioned 2024-09-22T08:50:30Z
dc.date.available 2024-09-22T08:50:30Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation DUMITRAȘCU, Doina Maria. Autoreglarea procesului formativ de dezvoltare a competenței de cercetare/investigare la disciplina geografie utilizând jurnalul reflexiv. În: Probleme actuale ale științelor umanistice: Conferința Științifică Anuală a doctoranzilor cu participare internațională. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023, pp. 90-93. ISBN 978-9975-46-849-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-849-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6627
dc.description Articolul evidențiază importanța actului reflexiv în eficacizarea procesului de evaluare formativă a competenței de cercetare/investigare la disciplina Geografie la liceeni. Utilizarea jurnalului reflexiv pe tot parcursul procesului didactic, la etapa evaluării inițiale, evaluării de progres și la etapa evaluării de bilanț, se constituie într-un instrument complex de comunicare între elev și profesor cu rol de întărire a învățării și de atenuare a aprecierii distorsiunilor rezultatelor școlare. Psihologia experiențială explică dispoziția spre cercetare prin rezonarea cu domeniile de interes ale investigatorului și experiențele parcurse. en_US
dc.description.abstract The article highlights the importance of the reflexive act in the effectiveness of the formative assessment process of the research/investigation competence in the Geography discipline for high school students. The use of the reflective journal throughout the didactic process, at the stage of the initial evaluation, the progress evaluation and at the stage of the balance evaluation, constitutes a complex communication tool between the student and the teacher with the role of strengthening learning and mitigating the appreciation of the distortions of the results school. Experiential psychology explains the disposition to research by resonating with the investigator's areas of interest and experiences. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Competența de cercetare en_US
dc.subject Competențe metacognitive en_US
dc.subject Evaluare formativă en_US
dc.subject Jurnal reflexiv en_US
dc.subject Capacități intelectuale en_US
dc.subject Gândire științifică. en_US
dc.subject Research/inquiry competence en_US
dc.subject Metacognitive skills en_US
dc.subject Formative assessment en_US
dc.subject Reflective diary en_US
dc.subject Intellectual abilities en_US
dc.subject Scientific thinking en_US
dc.title Autoreglarea procesului formativ de dezvoltare a competenței de cercetare/investigare la disciplina geografie utilizând jurnalul reflexiv en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account