Abstract:
Interest in learning is a systematic endeavor that requires careful study, both personally and institutionally. In order to be successful, it is necessary to develop a teaching-learning style that motivates students, including young school-age children, focused on arguing the usefulness, stimulating existing skills and competences, ensuring the transition to action. By adapting appropriate teaching strategies, we are looking for levers/solution through which the interest in learning can be triggered, but also the techniques by which the teaching staff, including the director of the unit can increase the motivation of students to learn.
Description:
Interesul pentru învățare este un efort sistematic care necesită un studiu atent, atât personal, cât și instituțional. Pentru a avea succes, este necesar să se dezvolte un stil de predare-învățare care să motiveze elevii, inclusiv copiii mici de vârstă școlară, axat pe argumentarea utilității, stimularea aptitudinilor și competențelor existente, asigurând trecerea la acțiune. Prin adaptarea strategiilor de predare-învățare adecvate, căutăm pârghii/soluții prin care să poată fi declanșat interesul pentru învățare, dar și tehnicile prin care personalul didactic, inclusiv directorul unității, poate crește motivația elevilor de a învăța.