REPOZITORIU UPSC

Contextul familial și anxietatea la copiii de diferită vârstă

Show simple item record

dc.contributor.author RACU, Iulia
dc.date.accessioned 2024-09-08T07:03:11Z
dc.date.available 2024-09-08T07:03:11Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation RACU, Iulia. Contextul familial și anxietatea la copiii de diferită vârstă. În: Familia – factor existențial de promovare a valorilor etern-umane : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, ediția a 3-a, 12 mai 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPSC, 2023, pp. 249-254. ISBN 978-9975-46-803-9. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-803-9
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6592
dc.description.abstract Article presents the results of experimental research of familial context and its influence on anxiety on children of different ages. On 642 children was applied The Family Drawing Test. Analysing the experimental outcomes we can mention that the presence of anxiety is explained by social situation of development: family climate, the existent spiritual atmosphere between the adults from the family, between adults and children, between children. An unfavorable family atmosphere, which lacks love and affection and where antipathy, unacceptance, doubt, misunderstandings, negative emotions, tension, worries and stress are dominant, causes anxiety. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Anxietatea en_US
dc.subject Contextul familial en_US
dc.subject Familia en_US
dc.subject Anxiety en_US
dc.subject Family climate en_US
dc.subject Family en_US
dc.title Contextul familial și anxietatea la copiii de diferită vârstă en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2023
    Materialele conferinţei ștințifice naționale cu participare internațională, ediţia a 3-a, [12 mai 2023]

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account