dc.contributor.author |
BEȘU, Ana-Maria |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-08T06:29:45Z |
|
dc.date.available |
2024-09-08T06:29:45Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
BEȘU, Ana-Maria. Familia factor cu impact decisiv în dezvoltarea comportamentului prosocial la elevii de vârstă școlară mică. În: Familia – factor existențial de promovare a valorilor etern-umane : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, ediția a 3-a, 12 mai 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPSC, 2023, pp. 190-199. ISBN 978-9975-46-803-9. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-803-9 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6585 |
|
dc.description |
Familia este un factor crucial în dezvoltarea compor tamentului prosocial la copiii de vârstă școlară mică. Prin modelarea, comunicarea și consolidarea părinților, copiii învață să adopte valori și comportamente prosociale, cum ar fi bunătatea, empatia și cooperarea, care sunt esențiale pentru bunăstarea lor socială și emoțională. Acest ar ticol analizează rolul familiei în promovarea comportamentului proso cial la copiii de vârstă școlară, subliniind importanța căldurii părinților, a receptivității și a sprijinului în promovarea rezultatelor pozitive. În plus, trece în revistă cercetările contemporane privind intervențiile ba zate pe familie care vizează îmbunătățirea comportamentului prosoci al la copii și discută implicații practice pentru părinți, educatori și fac tori de decizie politică. |
en_US |
dc.description.abstract |
The family is a crucial factor in the development of pro social behavior in young school-aged children. Through parental mo deling, communication, and reinforcement, children learn to adopt pro social values and behaviors, such as kindness, empathy, and cooperati on, that are essential to their social and emotional well-being. This arti cle examines the role of the family in promoting prosocial behavior in school-aged children, emphasizing the importance of parental warmth, responsiveness, and support in promoting positive outcomes. In additi on, it reviews contemporary research on family-based interventions aimed at improving prosocial behavior in children and discusses practical implications for parents, educators, and policy makers. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Familia |
en_US |
dc.subject |
Comportament prosocial |
en_US |
dc.subject |
Modelare parentală |
en_US |
dc.subject |
Family |
en_US |
dc.subject |
Prosocial behavior |
en_US |
dc.subject |
Parental modeling |
en_US |
dc.title |
Familia factor cu impact decisiv în dezvoltarea comportamentului prosocial la elevii de vârstă școlară mică |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |