dc.contributor.author |
IORDACHE, Ioana Roxana |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-08T05:17:49Z |
|
dc.date.available |
2024-09-08T05:17:49Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
IORDACHE, Ioana Roxana. Dezvoltarea parteneriatului şcoală familie şi efectele lui asupra elevului din România. În: Familia – factor existențial de promovare a valorilor etern-umane : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, ediția a 3-a, 12 mai 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPSC, 2023, pp. 71-81. ISBN 978-9975-46-803-9. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-803-9 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6570 |
|
dc.description |
Şcoala şi familia sunt două instituţii care au nevoie una de alta. Împreună trebuie să găsească făgaşul colaborării autentice bazată pe încredere şi respect reciproc, pe iubirea faţă de copil, să facă loc unei relaţii deschise, permeabile, favorizante schimbului şi comunicării de idei. Părinţilor le revine rolul esenţial în creşterea copiilor, asigurându-le acestora atât existenţa materială, cât şi un climat familial, afectiv şi moral. Când şcolile şi familiile lucrează împreună ca parteneri, beneficiari sunt elevii. Aceasta presupune nu numai o informare reciprocă cu privire la tot ceea ce ţine de orientarea copilului, ci şi înarmarea părinţilor cu toate problemele pe care le comportă această acţiune. În ceea ce priveşte relaţia şcoala-familie se impun deschideri oferite părinţilor privind aspectele şcolare, psihopedagogice, pe lângă aspectele medicale, juridice etc. |
en_US |
dc.description.abstract |
The school and the family are two institutions that need each other. Together they must find The right way to work as one, based on trust and mutual respect, on the love for the children, to make room for an open relationship, favorable to communication and exchange of ideas. The parents carry the exceptional role of raising the children, providing for them not only the material suport, but also a good family, afective and moral enviroment. When the schools and the families work together as partners, the students are the ones who benefit. This requires not only a mutual notification, regarding everything that concerns the child’s orientation, but also giving acces to parents to all the problems that come with this action. În regard to the school-family relationship, it’s necessary to provide the parents with a opening to all educational, psyhopedagogical aspects and also the medical or legal aspects. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Şcoală |
en_US |
dc.subject |
Familia |
en_US |
dc.subject |
Parteneriat |
en_US |
dc.subject |
Contract educaţional |
en_US |
dc.subject |
School |
en_US |
dc.subject |
Family |
en_US |
dc.title |
Dezvoltarea parteneriatului şcoală familie şi efectele lui asupra elevului din România |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |