dc.contributor.author |
VRABIE, Silvia |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-18T05:20:31Z |
|
dc.date.available |
2024-07-18T05:20:31Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
VRABIE, Silvia. Aspecte metodologice privind cercetarea parteneriatului educaţional grădiniță – familie în contextul educaţiei actuale. În: Concepția rezultantei: importanța teoretică și practică : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 1-2 decembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Facultatea de Psihologie și Psihopedagogie Specială, Catedra de Psihologie. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 91-102. ISBN 978-9975-46-884-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-884-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6541 |
|
dc.description.abstract |
The problem addressed in the present research meets the requirements of a psychosocial nature, by establishing the educational and sociocultural circumstances that confirm the need to relate to all levels: implicitly the family, educational, societal, local and international. Thus, the kindergarten-family educational partnership in the context of current education tends to deep knowledge of the needs of those involved, interpersonal relationships based on collaboration, constructive communication, which is based on understanding and the valuing of all the educational actors. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Parteneriat educațional |
en_US |
dc.subject |
Actori educaționali |
en_US |
dc.subject |
Experiment pedagogic |
en_US |
dc.subject |
Educational partnership |
en_US |
dc.subject |
Educational actors |
en_US |
dc.subject |
Pedagogical experiment |
en_US |
dc.title |
Aspecte metodologice privind cercetarea parteneriatului educaţional grădiniță – familie în contextul educaţiei actuale |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |